Тесла: Старите коли поскъпнаха с над 20%
Все по-малко нови автомобили се вкарват от Западна Европа, и там има дефицит
Старите автомобили поскъпнаха с 20-30 на сто в годините след пандемията, обяви Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. Сред причините за това е, че търсенето на употребявани автомобили е по-голямо от предлагането, а и новите коли са поскъпнали с 30-50 на сто.
Няма как старите коли да станат по-евтини, ще има все по-голям глад за употребявани автомобили, допълни Любомир Доросиев. Той обясни, че в Северна Италия хората са сравнително заможни. Но преди няколко години за покупката на нова кола семействата са давали по 500-600 евро на месец. А сега за покупката на автомобил са необходими над 1000 евро на месец и на все повече италианци бюджетът не им достига. Затова все повече италианци карат стари автомобили. И е по-трудно намирането на качествени употребявани модели, които да бъдат внесени в България.
Търсенето на употребявани автомобили в България през миналата година не се е променило съществено, обясни Доросиев. Според него има търсене, но то не е на нивото от преди пандемията. Причината за това е, че много семейства вече имат по 2-3 автомобила и е нормално търсенето да не е толкова голямо. Но продажбите на употребявани автомобили са повече от възможността да бъдат намерени качествени коли в Западна Европа, които да бъдат внесени. Например автокъщата на Доросиев е започнала 2023 г. с 60 налични коли, а сега има около 25 броя.
В големите градове хората най-често купуват по-нови и съответно по-скъпи коли на цени между 15 хил. и 50 хил. лв., каза Любомир Доросиев. Купувачите искат по-нови коли, които след като ги регистрират ще могат да карат по-дълго време. В по-малките градове търсенето е предимно на по-евтини коли. Те са необходими на хората за да отидат на лекар в друг град или да свършат някаква работа, а не толкова за ежедневна употреба. Освен това в по-малките градове доходите на хората са по-ниски и затова търсят по-евтини коли.