Това идиотско нещо спечели награда за... най-добра опаковка

Прикрепените към бутилките капачки на Кока-Кола с отличие от Националния конкурс "Приз Пак 2023"

Новини
16:15 - 15 Ноември 2023
12133
Това идиотско нещо спечели награда за... най-добра опаковка

От началото на 2023 г. Кока-Кола в България предприе поредната важна стъпка към визията си за "Свят без отпадъци", въвеждайки поетапно и за първи път в страната прикрепени към пластмасовите бутилки капачки за всичките си марки безалкохолни напитки.

Именно тази практична и функционална иновация донесе приз на компанията в Националния конкурс за най-добра опаковка "Приз Пак 2023". По традиция, петнадесетото юбилейно издание на конкурса бе организирано от сп. Хранително-вкусова промишленост.

Въвеждането на прикрепените капачки е важен етап от пътя на системата на Кока-Кола към устойчиви опаковки и иновации. То е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба. Тя ще бъде

задължителна от юли 2024 г. и цели намаляване въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда.

"В Кока-Кола ХБК България вярваме, че малките действия стоят в основата на големите промени. И нашата, на пръв поглед, малка прикрепена капачка е доказателство за това. За екипа ни означава много, че днес всички продукти от нашето газирано безалкохолно портфолио в PET опаковки вече са с прикрепени към бутилките капачки. Приехме това предизвикателство преди то да стане задължително за всички производители на напитки в Европейския съюз, защото събирането на бутилката заедно с капачката и рециклирането на цялата опаковка допринася за намаляването на отпадъците в природата и е поредната значима стъпка към общото ни по-добро и чисто бъдеще", сподели по повод отличието Ива Михова-Митровска, мениджър "Регулаторни въпроси и публични комуникации" в Кока-Кола ХБК България.

Е, изглежда от „Кока-кола“ нито са чували, нито са виждали, че половината хора веднага късат „практичната и функционална иновация“ и това съвсем не е български патент.

А и откъде иначе капачки за кампаниите, които купуват детски линейки?