Уникално! Metallica и "WorldWired Tour" в цифри (СНИМКИ)
Ще ви пренесем зад кулисите на гигантското световно турне на рок легендите, а статистиката е наистина удивителна
Какво е неоходимо, за да се задържи на свръхскоростната магистрала една от най-великите метъл групи в света? На техните концерти във Великобритания бяхме зад сцената, на сцената и дори под сцената на концерта им на "Стад дьо Франс" в Париж. Разговаряхме се екипа за зашеметяващата логистика, включена в "WorldWired tour" на голямото семейство на Metallica по света.
230 - екип. На сцената всяка вечер феновете на Metallica виждат четиримата конници - Джеймс, Ларс, Кърк и Роб, гърмящи с любимите си рифове и песни. Но зад кулисите е мениджърът на цялата тази продукция - Джон "Луг" Зайонц, който координира цялата армия, за да бъде всичко перфектно. Той направлява всичко - от звука, през техниците, та се стигне до механиците, шофьорите и дори един готвач.
3 - сцени. Когато Metallica вилнее на сцената из целия континент, има изградени три гигантски скелета, които съставляват тяхното шоу и прескачат от град на град. Какво се има предвид ли? Тъй като свирят на една сцена, другата се изгражда на мястото на следващия концерт, а тази от предишното шоу пътува за по-следващото, за да почне изграждането наново от своя личен екип от 30 души.
10 - Херца. Най-ниските нотки, които могат да излязат от инструментите. Това е 10Hz под обхвата, който хората всъщност могат да чуят. Ето пример - когато се свири началният боен звук на "One", не чувате огън от оръдието, чувствате го.
206 - фута. Ширината на сцената. Комфортно по-широка от цялата сграда на Hammersmith Apollo.
48 - часа. Толкова време е необходимо да се настрои всичко за едно шоу. Цели два дни. Необходими са 36 часа, за да може сценичният екип да изгради сцената, а след това още 12 часа и 95-те универсални бойци, които монтират светлините, звука, видеоекраните и камерите. И настройката на инструментите, което е изключително важно.
4 - часа. Колко време е необходимо според вас за демонтаж на всичко и опаковането му? Толкова - 4 часа. И един безплатен урок: по-лесно е да разопаковате някакви неща, отколкото да ги подредите старателно.
1 - "индустриална мелница". Джими Кларк я използва, за да полира елементите на барабаните на Ларс. И ако сте виждали как удря барабаните и те блестят, да знаете каква е причината - излъскани са до съвършенство.
75 - камиона. Точно така, 75 камиона са необходими, за да бъде извозено цялото оборудване на Metallica. За щастие на останалите шофьори в движението и трафика, не никога не са едновременно, заради трите сцени. Иначе би било страшно по пътя. Но все пак има 45 броя в града - 15 карат сцената, а 30 са с осветлението, звукозаписната техника, озвучението, видеото, инструментите, загражденията и т.н.
6 - огнехвъргачки. Известни като "големите пушки" - те изстрелват пламъци на 65 фута във въздуха от самия връх на скелетата. Прибавете към това по ширината на сцената и батерия за пиро-пускови площадки, за да има огнева мощ. Във Франция им забраниха да използват пироефектите след 23:00 часа, но те увериха, че ще използват целия арсенал във Великобритания.
5 - екрани. Без значение къде се намирате не стадиона, ще можете да видите какво се случва на сцената. Това е така, защото фонът се състои от 5 огромни LED екрана. Всеки един е висок 52 фута и 35 широк - по-висок е от три двуетажни автобуса, качени един върху друг. И това всичко е с плащ 1820 квадратни фута на екран и общо 9100 кв. фута визуализация. И да го обобщим - ако сте подредили 18 двуетажни автобуса в задната част на сцената, те не биха били толкова мащабни, колкото екраните. И биха били безполезни при метъл концерт.
700 - светлини. Достатъчно забавно се оказа, че никой не е седнал и не е преброил отделно осветителните тела на турнето, защото имат по-важни неща. Но Луг каза, че има около 700 елемента, включително всички принадлежности.
6 - генератора. Дори 80 000-те стадиони нямат такова захранване, необходимо за концерт на Metallica. Така че те си носят 6 броя. Те могат да произведат 2400 kw - достатъчно, за да захранват 185 къщи за един ден.
2 - комплекта за барабани. Както и комплект, позициониран в задната част на сцената, има и "скрит" комплект под рампите на Snake Pit в предната част на сцената. По средата на снимачната площадка, този комплект се издига под покрива, така че цялата група може да свири на около 50 фута от тълпата. Групата искаше рампата на Snake Pit да бъде колкото се може по-ниска, така че да могат да бъдат точно сред тълпата и да достигнат до феновете си.
2 - надуваеми лодки. Отляво на сцената, монолитна M. Отдясно, страхотна А. Те са над 50 фута високи и 30 фута широки и приличат на твърди бели мегалити, но всъщност са надуваеми гигантски елементи.
5 - Wahs. Кърк има 5 изписани педали Dunlop KH95 Cry Baby на сцената. Те се съхраняват в шкаф, определен само за тях, така че техният китарист Джъстин Крю може да ги върне от зад кулисите. Винаги е удобен, за да може да удари соло навсякъде, където може да се движи.
0 - процент. Вероятно ще чуете как Metallica ще изпълни същия сетлист в същия град. Групата запазва изобилие от записи за това, какви песни са свирили на всяко място - всъщност има човек на турнето, чиято задача е да събере информацията на едно място. За Metallica е много важно феновете да чуят любимите си песни, но и да получат няколко изненади. Шоуто, което видяхме на "Стад дьо Франс" на 12 май 2019 г., според страницата на Metallica е било 24-тото им представление в Париж и включваше първото изпълнение на "Spit Out The Bone" в града, както и за първи път от 16 години, че са изпълнявали „Ride The Lightning“ във френската столица.
1 - музей. Когато свирите толкова дълго колкото Metallica (38 години), ще съберете някои сувенири. На турнето на WorldWired те решиха да съберат цял куп неща в изложбата "Memory Remains" - дрехи, текстове, писани на ръка, оригинални обложки на албуми и истински инструменти, които феновете могат да гледат и дори да свирят (ще ви трябва "All Nightmare Long" подобрен билет за опит, за да получите достъп до това). И когато казваме „цял куп неща“, искаме да го поясним - отнема цял камион, за да изнесе изложбата от шоуто, за да се покаже.
0 - педални дъски на сцената. Освен педалите на Кърк, на сцената няма педални дъски. Така Джеймс и Кърк не трябва да бъдат обвързани с една позиция и са свободни да се движат около арката на сцената, включително навън по рампите на Snake Pit. Вместо това, техните педални дъски са настроени за китарите, точно зад централните екрани. Техниците на Джеймс и Кърк (съответно Чад Зеймиш и Джъстин Крю) ги управляват, като променят ефектите и усилвателните звуци в точния момент, докато момчетата си вършат работата.
20 - Камери. Когато имаш екрани по-големи от кметството, трябва да получиш добри кадри върху тях. Ето защо Metallica има 2 пълзящи паяка над сцената и топ от стоманени кабели дълги стотици метри, 12 роботни камери на сцената, управлявани дистанционно, и 6 конвенционални камери за проследяване на Джеймс, Ларс, Кърк и Роб.