Въпреки катастрофите: "Боинг" очакват ползването на самолети да се увеличи с 40% до 2030 г.

Прогнозата за доставки на авиогиганта включва близо 33 300 еднофюзелажни самолета, малко над 7 800 широкофюзелажни самолета, 955 фабрично произведени товарни самолета

Новини
15:53 - 15 Юни 2025
1240
Въпреки катастрофите: "Боинг" очакват ползването на самолети да се увеличи с 40% до 2030 г.

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) очаква глобалното търсене на въздушен транспорт да се увеличи с повече от 40 на сто до 2030 г., което ще доведе до нуждата от хиляди нови реактивни самолети през следващите няколко години, според 20-годишната прогноза за търсенето на търговски самолети, публикувана днес, ден преди началото на Парижкото авиошоу, предава БТА.

Компанията очаква търсене на 43 600 нови самолета до 2044 г. - прогноза, която до известна степен повтаря тази от предходната когина, когато Боинг прогнозираще търсенето да е за 43 975  самолета.

Европейският конкурент Airbus миналата седмица ревизира нагоре собствената си 20-годишна прогноза за търговско търсене с 2 на сто до 43 420 самолета, заявявайки, че се очаква индустрията на въздушния транспорт да преодолее настоящите търговски напрежения.

Прогнозата за доставки на Boeing включва близо 33 300 еднофюзелажни самолета, малко над 7 800 широкофюзелажни самолета, 955 фабрично произведени товарни самолета и 1545 регионални самолета. Еднопътните самолети включват 737 MAX и семейството A320neo на конкурента Airbus и съставляват приблизително четири от всеки пет доставки в момента.

Въпреки че прогнозата на Boeing за доставките е приблизително същата, компанията намали 20-годишната си прогноза за растеж на пътническия трафик от 4,7 на сто в миналогодишната перспектива до 4,2 на сто тази година. По същия начин, компанията намали прогнозата си за глобален икономически растеж от 2,6 на сто на 2,3 на сто, растеж на товарния трафик от 4,1 на сто на 3,7 на сто и растеж на флота от 3,2 на сто на 3,1 на сто.

Въпреки по-ниската прогноза за товарния трафик, вицепрезидентът на "Боинг" по търговския маркетинг Дарън Хълст заяви пред репортери на брифинг, че не се очаква волатилността на търговията да промени значително дългосрочното търсене.