Защо „гори“ Холивуд? Не, не е за пари
Стачките в индустрията прикриват „жестоката“ истина – киноманите мразят уокизма*
Холивуд е в дълбока криза, но причините за нея не са тези, за които от медиите в САЩ дърдорят постоянно. Стачката на сценаристи и режисьори, която продължава от близо 3 седмици, направи така, че снимките на всички филми да спрат, а се чуват отделни гласове, че заради това може индустрията да пострада катастрофално за години напред.
Ами ако точно това целят компаниите, пита Георги Русчев в публикация за “Флагман”?
Имплозията на филмовата индустрия, която наблюдаваме от поне 2016 г. насам, започна с вкарването в киното на уокизма* (термин, описващ крайния либерализъм, инжектирането на пропаганда за джендърство, за критичната расова теория, транс идеология, екстремен феминизъм и т.н.) в киното.
И от тогава досега продажбите на билети са спаднали с над 40%.
Едва ли за някого извън шепата корпоративни продуценти, къпещи се в пари, това е изненада. Само ако погледнем какви филми се опитват да пробутват те на публиката, можем да разберем защо.
Чернокожи джуджета и елфи в сериал по „Властелина на пръстените“ на Дж. Р. Толкин. Тъмната Малка русалка с растите. Испанска „Снежанка“.
Дори „Трансформърс“ – филм, който по принцип би следвало да бъде основно екшън, успя да пробута под формата на едно изречение расизма. „Това е расистко, човек“,
казва един от Автоботите във втората половина на филма. Холивуд се самоубива и това вече е ясно от статистиката. Приходите са спаднали до нивата им от 2001 г., а ако се поправят на база инфлацията, картината става още по-плачевна.
Холивуд не помни подобна стачка от 60 години. Тогава индустрията спира работа за 10 седмици, а протестите на актьорите са оглавени от бъдещия президент Роналд Рейгън
Първоначално филмовите студиа опитаха да използват пандемията, за да прикрият неуспехите си. Филми като „Спайдърмен“, новият „Топ Гън“, както и „Дюн“ обаче доказаха безспорно, че
на хората не им пука дали има пандемия, ако това, което гледат, е стойностно.
Те нямаха проблеми да се редят на опашки пред кината, но само ако във филмите няма „уокизъм“.
Ковид вече е минало и съответно не може повече да бъде оправдание. Сега почти всеки филм, който бълва Холивуд, съдържащ крайно лява пропаганда или обичайните тропи –
герои със сменен пол, със сменена раса, феминизъм, транс идеология, климатични промени, критична расова теория, жената-шеф и унищожени и сведени до нула мъжки персонажи –
се проваля в бокс офиса. Нещо повече – Холивуд „кърви“ със стотици милиони загуба след всеки подобен проект.
И въпреки това уокизмът не спира.
Това е дефиницията на идиотизъм – да правиш едно и също многократно и да очакваш различни резултати.
В Холивуд не са идиоти, поне доскоро не бяха. Следователно за това има причина и целите трябва да бъдат изпълнени на всяка цена, независимо от катастрофалните загуби.
Явно уокизмът е по-важен от печалбите. Но публиката не трябва да разбира това.
Затова са и стачките към момента. За да могат утре или след година компаниите да оправдаят загубите си и да кажат „Ами да, загубихме пари заради стачките“. Защото ако признаят открито, че сегашната им политика е грешна и е довела до загуби,
какво ще правят политиците зад тях, които от години бутат всички тези идеологии с една единствена цел – разделяй и владей.
Заглавието е на редакцията