0% глоби за тъмните улици на София
Какво се случва "отвътре" в Столичната община (СО) и кой активно саботира работата - този разказ започна председателят на групата ПП-ДБ-СС в Столичния общински съвет Борис Бонев, като това е и отговор на атаката от страна на ГЕРБ заради доклад, на база на който те настояха кметът Васил Терзиев да уволни заместника си по транспорт Илиян Василев.
Според ПП-ДБ-Спаси София Дирекция "Управление и анализ на трафик" и директора му Димитър Петров са основни фигури в задълбочаването на проблемите в София. Припомняме, че докладът в ръцете на ГЕРБ беше написан именно от директора на тази Дирекция в СО.
Борис Бонев посочи, че Петров е от т.нар. "имплантирани копчета на ГЕРБ", които се активират в подходящи моменти, за да блокират процесите.
Дирекция "Управление и анализ на трафик" е една от най-важните структури в СО, с основни задачи като анализ на трафика, предложения за подобрения, одити за пътна безопасност. Вместо това, по думите на Бонев, тази дирекция е "феодализирана" от Петров, като липсват ключови специалисти - пътни одитори, пътни инженери и инженери по светофарите.
Основните задължения на дирекцията не се изпълняват, а проблемите в София се задълбочават.
Борис Бонев изтъкна, че стойността на договорите за пътна маркировка, улично осветление и поддръжка на светофари надхвърля 100 милиона лева - сума, която сама по себе си предполага намесата на множество интереси. Бяха представени и суми, изплатени за работа при минимални наложени глоби, въпреки лошото състояние и лошата поддръжка и на маркировката и на осветлението по улиците на София.
Договор за пътна маркировка - Стойността е 16,327 млн. лева, като по него е наложена глоба от едва 148 хил. лева - 0.9% от общата стойност. Пример за некачествено изпълнение е маркировката на бул. "Патриарх Евтимий",
която се е разпаднала само пет часа след приемането ѝ от Петров.
Договор за улично осветление - За две години стойността е над 25 млн. лева, но няма наложени глоби. Според договора, фирмите са длъжни да осигуряват 98% светещи лампи на територията на Столична община. Нарушението на този процент би трябвало да води до прекратяване на договора, но това не се случва.
Договор за поддръжка на светофари - Сумата е 16 млн. лева, а наложените глоби за неспазване на сроковете са 0 лева.
"Тези договори показват, че общественият интерес не е защитаван. Няма да позволим общински ресурс да бъде краден и да потъва в нечий джоб", категоричен беше Бонев.
Друг съществен проблем, подчертан от Бонев, е проектът за "зелена вълна" на 16 кръстовища в най-проблемните зони на София. Заместник-кметът по транспорта Илиян Павлов е възложил на фирма изработването на проекта със срок от 5 седмици, който е трябвало да бъде готов до 30 ноември. До момента няма изработен проект, а отговорен за това е отново Димитър Петров.
"Дадохме шанс на Петров да покаже, че е професионалист, а не политическо назначение. Той обаче се провали и настояваме след приключване на проверките той да бъде отстранен", каза Бонев.
СНИМКИ: Светломир Стоянов