15-те най-велики обложки на хеви метъл албуми (СНИМКИ)

Любопитно
17:01 - 12 Ноември 2019
15501
15-те най-велики обложки на хеви метъл албуми (СНИМКИ)

Хеви метълът е стилът музика, който накара милиони по цял свят да бъдат вдъхновени за нещо в живота. Музиката дава много - най-вече емоция. Тя разчита на силата на визуалните произведения на изкуството, които го заобикалят, повече от всеки друг жанр от рок и, може би, от всеки жанр музика като цяло.

Повече от всичко това е така, защото метъл музиката е пропита с звукова тежест и емоционален обхват, които са толкова масивни, толкова сложни, че се нуждаят от фантастични и предизвикателни изображения, за да я представят точно.

Много прилича на това как един невероятен метален риф може да накара точния слушател да се почувства мигновено издигнат и по-завършен като човек, така че правилната илюстрация на корицата на албума може да направи по-колебливо усещане, че най-накрая са разбрани.

Тогава не е изненада, че най-големите илюстратори на метъл обложки се изкачиха до нивото на някои от най-големите музиканти на рока. Тези художници, карикатуристи и фотоманипулатори са известни по целия свят за създаване на репрезентации на албуми, които привличат погледа на зрителя и посланието на записа като цяло.
Предлагаме ви класация на 15-те илюстратори на корици на албуми, които най-силно оцветиха света на метъла...

15. Сам Търнър

Повечето съвременни метъли ще разпознаят изкуството на Сам Търнър от кориците на последните три албума на Khemmis, а почитателите на бирата ще видят работата му върху бутилките и мърчандайзингът на TRVE Brewing. Но макар и винаги да се крие сравнително под земята, изкуството на Търнър най-вероятно е кръстосало погледите на феновете повече от веднъж, независимо дали е на ръкава на епичния албум на Blood Fire Up The Blades - корицата на брилянтния дебют на Speedwolf Ride With Death, или лого на Black Breath. Отличителният стил на Сам е смесица от детайлната работа на Мобиус и варварството на Франк Фразета с широки удари, го направи един от най-жизнените визуални артисти на метъла и вида на илюстратора, чиято работа просто не можеш да сбъркаш.

14. Джъстин Бартлет

Ши***ият Исус Христос! Това, което Джъстин Бартлет може да няма в детайли или цвят, той компенсира в чист психологически ужас. Обложките на албума му за такива действия като Dragged Into Sunlight, Lord Mantis и Detritivore имат простота към тях, която ги прави да изглеждат така, сякаш са създадени от най-смутеното дете на земята. В същото време неговата по-детайлна работа за групи, включващи Hooded Menace, Aura Noir и Trap Them, доказват, че Джъстин разполага с варианти да създаде резервни копия на кожата си.


13. Дъг Джонсън

Подобно на други изпълнители в този списък, по-голямата част от визуалните произведения на Дъг Джонсън не са за метъл изпълнители - просто тези метъл албуми, с които се е занимавал с изкуство, са едни от най-емблематичните за жанра. С трите албума, които той илюстрира за Judas Priest - Screaming For Vengeance, Defenders Of The Faith и Turbo - Дъг не само създаде остра, излъскана естетика, която перфектно помогна на закачливите рифове на групата, но и помогна да се определи облика хеви метъл поколението от 80-те години. Почеркът е изчистен и ефикасен, начин, по който Дъг изобразява бойни чудовища и орли на смъртта. Майките на 90-те години са по-запознати с джаз логото, което направи за Натайн Лейн във възраждането на „Момчета и кукли“ - така че, ей, поне имаш за какво да говориш с майка си, когато дойде Коледа!

12. Дан Мамфорд

Дан Мамфорд е друг изпълнител, чието произведение вероятно украсява повече тениски и плакати от актуалните корици на албуми, като The Black Dahlia Murder, Trivium и Whitechapel, които използваха работата си върху някои от по-известните си фланелки. Но неговото обкръжение за модерни актове като Ада, Протестът на героя и Денят за спомен - най-вече в епичния Homesick на последния от 2008 г., го направи един от най-жизнените визуални артисти на метъла. Използването на цвят, по-специално неонов блус и магента, помогна да се активизира бавно развиващия се свят на екстремното музикално изкуство. И докато феновете на старата школа викаха „позьор“ на неговата заредена палитра, скорошната работа, която той свърши за Iron Maiden и Black Sabbath, доказва, че изкуството на Дан не е само за върховете динозаврите.

11. Майкъл Уилън

Изкуството на Майкъл Уилън беше жизненоважно за успеха на няколко метъл групи, както и за възхода на един лейбъл: Roadrunner Records. Картините на Майкъл украсяват кориците на много от албумите, които утвърждават Roadrunner като производител на вкусове по метъл, Cause Of Death на Obituary и на албумите на Sepultura - Beneath The Remains, Arise и Chaos A.D. И докато той е създал оригинални неща за групи като Evile и Soulfly, неговото разпръснато изкуство на меки корици на Lovecraft - използвано не само на Cause Of Death, но и изданията на Demolition Hammer и Bludgeon - са му спечелили челно място в залата на великите.

10. Марк Ридик

Знаеш, че правиш нещо правилно, когато най-големите поп звезди в света те помолят да преработвате имената им като лого на дет метъл (death metal) визия. Още преди да се свърже с Риана и Джъстин Бийбър, Марк Ридик е, може би, най-разпознаваемият екстремен метъл изпълнител през последните 20 години. Неговите изкривени образи на демонична извратеност и зашитите кози-зомбита придадоха ярко качество на кориците на албумите на Arsis, Horrendous и Fleshgod Apocalypse, да не говорим за Dethklok, Morbid Angel и Carnifex. Той може би е най-музикално реализираният изпълнител в този списък, като е свирил в групи, включително Fetid Zombie, Macabra и Grave Wax. Защитник на вярата, въпреки че изкуството му изглежда достатъчно ужасяващо, за да те изяде жив.

9. Дан Сийгрейв

От всички в този списък, Дан Сийгрейв има интересно отличие: той е големият художник в метъла. Докато глинените зомбита и зелените елементи от време на време населяват работата на Дан, най-известният от него е разпръснатите му портрети от назъбени каменни отклонения или фонтани от лава в масивни древни храмове. Това не само е добавило усещане за мащабност към вечните албуми на групи като Entombed, Dismember, Gorguts, Morbid Angel, Warbringer и Rivers Of Nihil, но също така е отнесла естетическия фокус на тези групи от типичните за гъби-облаци и демони мутанти, изразявайки израз тежестта на природните стихии. Изкуството на Сийгрейв е напомняне, че светът около нас и руините на минали цивилизации, са толкова драматични и плашещи, колкото всеки ад, който можем да си представим.

8. Венсан Лок

Бихме могли да изброим някои от другите групи, чиито обложки на албуми Венсан Лок е илюстрирал, но нека да се спрем на това: той е нарисувал корицата на Cannibal Corpse. Може би най-забраненият илюстратор в този списък, работата на Венсан върху ъндърграунд комикс Deadworld от 80-те години му направи най-скандалната художествена заигравка, рисуваща мъртви бебета, следсмъртния кунилингус и песни на лица за най-бруталната група на планетата. Трябва да се отбележи обаче, че неговото творчество включва също The Sandman на Нийл Гейман и графичният роман „История на насилието“ (който вдъхнови Дейвид Кроненберг за филма със същото заглавие). Но истинска беседа: ние сме тук за пиш**та с личинки на корицата на Vile. Това е човекът, който изобретил това отвратително творение.

7. Некролорд

Не само, че толкова много албуми, съдържащи обложката на Кристиан „Некролорд“ Уолин, са отлични - един от тях променя хода на метала като цяло. Очевидните записи в тази категория включват At The Gates's Slaughter Of The Soul и Dissection's Storm Of The Light's Bane, които помогнаха за установяване на пищно рисуваната естетика на смъртта и черния метал (black metal) през 90-те. Но заслугите на Кристиан включват също класическа симфония за дявола от вещерство на Швеция и The Black Dahlia Murder. В какъвто и жанр да се задълбочи, Некролорд оставя незаличим отпечатък, създавайки емблематични корици, които завинаги са жигосани в умовете на металистите по целия свят.

6. Дон Браутигам

Като цяло, Дон Браутигам има само няколко метъл обложки на неговото име, но човече, какви албуми само! Неговите най-разпознаваеми неща включват Master of Puppets на Metallica и Black Album; Among The Living and State Of Euphoria на Anthrax; на Mötley Crüe - Dr. Feelgood, The Ritual на Testament - не е лош каталог, нали? Разбира се, това е само изкуството, което Дон е направил за метъл албумите, докато пълното му резюме включва клиентела като Джеймс Браун, Чарлз Мингъс и Чък Бери, чиито мечтани пастелни албуми имат гладкото, но решително докосване. Въпреки това, когато милиони фенове на Metallica се разхождат с вашето изкуство по тениските си, е трудно да се спори, че работата ви върху джаз компилация е най-добрият подпис.

5. Лари Карол

Само с три илюстрации Лари Карол стана един от най-големите визуални артисти не само в метъла, но и в цялата рок музика. Неговата обложка за трите най-известни записа на Slayer - Reign In Blood, South Of Heaven и Seasons In The Abyss - добави негодникът, обладан от демони. Ако кориците на тези албуми съдържаха просто още една орда от влечуги демони, а ла тези в Hell Awaits, най-злокобната група на Голямата четворка може би никога не би имала връзка с феновете по начина, по който са го направили. Вместо това, изкуството на Лари перфектно съвпадаше с лукавия зъл тон, който излъчваше Slayer. Докато корицата на художника за Christ Illusion от 2006 година със сигурност отговаря на по-късните резултати на Slayer, именно неговият червено-суров подход към тези три решаващи записа направи смъртта му по-рано тази година трагедия за металните фенове по целия свят.

4. Ед Репка

Когато човек се замисли за траш метъл изкуството, обикновено рисува корица на албум на Ед Репка. Способността на художника да рисува ядрени пустоши и гниещи трупове с подробни детайли, помогна да се определи целият облик на жанра, както през 80-те, така и по време на завръщането на траша в края на 2000-та година и началото на следващата декада. Каталогът е умопомрачителен: Peace Sells... But Who’s Buying? и Rust In Peace на Megadeth, Eternal Nightmare на Vio-Lence; Nuclear Assault’s Game Over, Death’s Scream Bloody Gore; Municipal Waste’s Hazardous Mutation; Toxic Holocaust’s Hell On Earth — и това дори не се брои, че той е проектирал логото на Dark Angel. Малко групи имат каталог от толкова съкрушителен като този човек.

3. Джо Петано

Първоначалните, предизвикателни произведения на Джо Петано могат да се видят от навсякъде, като обхващат обложки на албуми от групи, включително Angelcorpse, Spirit Adrift, Autopsy, Marduk и Genocide Pact. Но наследството му винаги ще бъде преплетено с това на една група: Motörhead, за която Джо създаде скандалния талисман Snaggletooth и след това рисува кориците на тринадесет от техните студийни албуми (да не говорим за различни сингли). За да мислите за Джо като само за създател на War Pig’s, не е честно. Той е човекът, един от най-плодотворните художници в този списък - но когато вашите колекции включват кориците на такива бандита като Overkill, Orgasmatron и Rock'n'Roll, не е срамно.

2. Уес Бенскотер

Рядко се случва художник да направи ужасяващото лице на екстремния метал да изглежда елегантно и поетично, но Уес Бенскотер намери начин. Докато най-разпознаваемата му творба със сигурност е космическият скелет от албума на Divine Intervention от 1994-та на Slayer, обитателите на по-ужасяващите адски метъли ще разпознаят неговото изкуство от албуми на Kreator, Decapitation Cattle, Mortician, Nile и Autopsy, които са особено зрелищни. Работата на Уес е изключително фантастична, като никога не жертва подробно изобразяване, докато работи елементарна, психологическа атмосфера на неговите картини, които много традиционни албуми на дет метъл (death metal) обръщат игнорирайки до дискредитирането им. Наистина страхотно.

1. Дерек Ригс

Има едно лице, синоним на метъл: Еди, AKA Ed the Head, AKA Ed Hunter - зомбираният талисман на Iron Maiden, който е създаден и нарисуван от художника Дерек Ригс. С изобретяването на Еди (първата снимка на която първоначално е озаглавена „Electric Matthew Says Hello“), Дерек не само създаде най-емблематичната фигура на обложката на албума, той изложи идеята за талисмани на метъл групите. Най-важното е, че неговите цветни, атмосферни изображения на градски пейзажи и исторически настройки помогнаха да информира за цялата естетика на хеви метъла, добавяйки усещане за високофункционален излишък към външния вид и звука на жанра. Когато видите изкуство, което е "хеви метъл изкуство" - обикновено изобразява изгорял град с мутант в кожа - в него трябва този човек да благодари за това. Асовете летят високо всеки път.