20% ръст на дигиталната реклама у нас

Малките и средните фирми заложиха на социалните мрежи

Новини
16:03 - 27 Юли 2020
1366
20% ръст на дигиталната реклама у нас

Пандемията направи така, че малките и средни фирми се обърнаха към социалните мрежи за реклама на своята дейност. Това каза ПР специалистът Павел Пенчев в "Социална мрежа" по Канал 3.

Средните и малките компании заложиха на реклама в социалните мрежи, защото всички бяха там по време на изолацията и защото рекламата е по-евтина. Става въпрос за Facebook, TikTok и Instagram. У нас Twitter не е така широко използван, обясни още специалистът. 

Facebook разчита основно на приходи от реклама. Той разкри, че тази социална мрежа е усъвършенствала алгоритмите си и усеща кога се използва трибуната за реклама. Тогава клиентът е насърчаван да плаща и му се ограничават появяванията, ако не иска. Начин за заобикаляне на този алгоритъм е Covid update. Това е начин една фирмена страница да достигне до всичките си последователи, ако пусне съобщение, свързано с пандемията.

По време на пандемията китайската мрежа TikTok набра огромна популярност. Само през март месец тя добави нови 115 милиона потребители. Тази мрежа е насочена към креативността и тинейджърите. Сега обаче обхваща и 26 - 35 годишните, каза още Пламен Пенчев.

Според него големите компании могат да си позволят лукса да изтеглят рекламите си от Facebook. Това не може да си позволи средна или малка компания. "Facebook се превърна в място за наситена реч на омразата. Това също отблъсна големите компании. В останалите платформи е ограничена и възможността за "хейт", разкри ПР специалистът.