40 000 пивовари в САЩ безработни
Митата върху алуминия и политиката на Доналд Тръмп костват тази бройка работни места
Производителите на бира в САЩ официално обвиняват митата върху алуминия, наложени от администрацията на президента Доналд Тръмп за свиването на разходите за работна ръка в сектора.
За периода 2016-2018 браншът е изгубил 40 000 работни места, достигайки до 2,19 млн. служители от 2,23 млн., според проучване на Бирения институт и Националната асоциация за търговия с бира. За сравнение между 2014-2016 работните места са се увеличили с 27 на 100, което само доказва огромното влияние на държавните политики върху един от традиционно силните сектори за американската икономика.
„Митата върху алуминия повишават разходите на пивоварите и са основна причина за разтърсването на индустрията“, пише в официално изявление главният изпълнителен директор на Бирения институт във Вашингтон Джим МакГрейви. „Всеки пивовар решава за себе си как да покрие разликата - едни вдигат цените, други освобождават служители, а трети преустановяват развитието и иновациите си“.
10-те процента върху вноса на метала, от който се правят кенчетата бира, са причината за увеличение на разходите с 40 млн. долара за един от водещите американски пивовари Molson Coors Brewing Co.
Търговската политика на Тръмп несъмнено оказва своето отрицателно влияние върху бранша, но от бизнеса признават, че има и друг фактор, който носи негативи. Оказва се, че през 2018 г. в сравнение с предходната година консумацията на бира в САЩ е спаднала с 1,5% по данни на IWSR. Същото това проучване отчита цялостен спад в алкохолния бизнес от 0,8%.