6000 на бунт срещу тъпа реклама!
Онлайн петиция само за няколко дни събрала близо 6000 подписа от бургаски родители – предимно моряшки майки, съпруги и деца срещу тъпа реклама.
Става въпрос за клип на голяма верига магазини за играчки и всякакви дрънкулки от Китай, която върви нонстоп по телевизията и във фейсбук под формата на платена публикация, съобщи faragency.bg.
Картинката, която описва е повече от тъжна и напрягаща. Кораб насред бурно море. Моряк на име Христо, който е повикан от колегите си, за да говори със семейството си. Отсреща детето му го пита дали ще се прибере за Коледа и какво ще му подари. Христо се насълзява. Рекламата свършва с две надничащи играчки от шкаф, които механикът е подготвил да подари на детето си. След финалната сцена се отброяват оставащите дни до Коледа.
Вместо да е жизнерадостна, рекламата показва съдбите на хиляди българи – не само моряци, а изобщо хора, тръгнали на път да вадят хляба си, за да изхранят семейството си – тираджии, гледачи на възрастни хора и куп още професии.
„В съдържанието на рекламата се изтъкват на преден план играчките, които ще донесе бащата при завръщането му. Ами ако не се прибере?! Искам да изкажа дълбокото си възмущение и болка относно „коледната” реклама. Защото това е всичко друго, но не и коледна!
Много хора изпращат техните баща, майка, брат, сестра, чичо, леля, на път, които ежедневно жертват здравето, нервите и живота си в името на семейството си. И за съжаление, не всички успяват да се завърнат живи.
Защото само един пътуващ човек и семейството му знаят с какви чувства се разделят всеки път, как треперят един за друг, как посрещат разделени най-важните събития в живота – като раждане, смърт, други поводи и празници и как с нетърпение очакват отново да бъдат заедно!
Чувствам се лично засегната от посланието на клипа. Със сигурност и много други хора споделят същото мнение! Тази реклама носи болка, огорчение и разочарование и образува тежка буца в гърлото! Смятам, че има далеч по-удачен начин да отброиш дните до Коледа“, пише в информацията към онлайн-петицията разтревожената съпруга.
Много от засегнатите от рекламата изразяват мнението си и в мрежата.
„Седмица преди Коледа детето ми плаче, защото баща й е на кораб. И не само, че плаче, когато гледа рекламата, ами и като се сети. Чудесно коледно настроение създадоха”, пише бургаска майка.
„Всеки път ми се насълзяват очите, като я гледам, а си представям дечицата, които няма да са с родителите си на Коледа (няма значение баща или майка). Ужасна е!!!”, добавя друга.
„Мъжът ми също пътува по кораби... Разбирам ви напълно... Сърцето ми се къса, като я пуснат тази „гениална“ реклама. Това е пълна гавра! Що за коледно настроение?”, пита трета.
Проблемът не е само, че майките са притеснени, че подобна реклама ще травмира децата им. Оказва се, че и вече пораснали деца, преживели такива спомени с бащи на път, също приемат тежко подобен вид реклама. Едно обаче е сигурно – подобен ефект е търсен на 100% от маркетинговия отдел на веригата магазини за играчки.
Противоречивата реклама е гледана от над 1 милион потребители в ютуб.