6696 долара! Как да не оближеш монитора...
1,5 милиона българи не могат да си позволят с годишния си доход порция от най-скъпия сладолед в света
Замразеният десерт, наречен byakuya - „бяла нощ“ на японски - в момента струва 873 400 японски йени или 6696 долара (превърнато в левове това са годишните доходи на около 1,5 милиона българи!) за порция, което официално го прави най-скъпият сладолед в света, според рекордите на Гинес.
Японската марка сладолед Cellato нарича на своя уебсайт „бяла нощ“ gelato, а името е намек за италианския му произход.
Само тази съставка може да струва до два милиона йени (14 500 долара) за килограм, се казва в статия, публикувана на уебсайта на рекордите на Гинес.
Сладоледът се допълва от ядливо златно листо, два вида сирене и Sakekasu -
пастообразна съставка, получена в процеса на производство на саке. „Разработването му ни отне повече от година и половина, с много опити и грешки, за да постигнем правилния вкус“, заяви представител на компанията пред „Рекордите на Гинес“.
От компанията добавят, че мисията им е не просто да създават апетитно скъпи десерти, а кулинарно приключение, което обединява европейски съставки и традиционни японски храни.
За тази цел те привличат Тадайоши Ямада, главен готвач на RiVi, ресторант в Осака, известен със своята френско-японска фюжън кухня, за да ръководи проекта.
Десертът вече е наличен за продажба в Япония и се доставя директно на потребителите.
Дегустацията на лакомството е почти толкова прецизна, колкото и Cellato, който
определя педантични стъпки за начина, по който сладоледът трябва да се консумира, след като пристигне.
Посетителите са инструктирани да изсипят белия трюфел с подходящата текстура, точно когато сладоледът омекне, преди да го разбъркат с ръчно изработена лъжичка, която им се предоставя. Препоръчва се да оставят сладоледа да се размрази на стайна температура или да го затоплят в микровълнова фурна с мощност 500 W за 10-20 секунди.
Въпреки че екипът на рекордите на Гинес не е имал възможност да опита десерта, Cellato по-рано предложи дегустация за своите служители, които описаха лакомството пред рекордьорите като „богато на вкус и текстура“, което прекрасно се съчетава със саке или френско бяло вино.
Cellato, който има в менюто си и предложение на основата на черен трюфел, заяви, че планира да разнообрази своята скъпа продуктова линия, като включи в бъдеще шампанско и хайвер.