Абонатите на „Нетфликс“ се увиличили в края на 2022 г.
Компанията е добавила 7,7 милиона абонати през периода октомври-декември
Броят на абонатите на „Нетфликс“ (Netflix) отново е нараснал, което е ранен знак, че преходът към включване на реклами в по-евтината версия на услугата за видео стрийминг помага на компанията да се бори с все по-голямата конкуренция и да привлича хора, които се отнасят внимателно към разходите си с оглед на инфлaцията, предаде Асошиейтед прес.
Компанията оповести вчера, че е добавила 7,7 милиона абонати през периода октомври-декември, което включва и дебюта на опция за 7 долара месечно или по-малко от половината от стойността на най-популярния тарифен план.
Нарасналият брой абонати надвишава скромните очаквания на анализаторите за периода от юли до септември след второто поредно тримесечие на загуба на клиенти.
„Нетфликс“ обяви също, че Рийд Хейстингс се отказва от поста си на главен изпълнителен директор, завършвайки започналия през юли 2020 г. преход, като програмният директор Тед Сарандос поема функциите му. Грег Питърс, главен оперативен директор на „Нетфликс“, ще споделя със Сарандос поста на главен изпълнителен директор, а Хейстингс става изпълнителен председател.
Рийд Хейстингс, който е на 62 години, е бил главен изпълнителен директор на „Нетфликс“ над 20 години, след като поема поста от приятеля си и бивш съосновател Марк Рандолф в края на 90-те години на миналия век.
Нарастването на броя на абонатите на „Нетфликс“ не се е изразило в увеличение на печалбата, в голяма степен поради факта, че силният долар оказва влияние върху международните резултати.
Компанията от Лос Гатос, щата Калифорния е спечелила 55,3 милиона долара или 12 цента на акция през четвъртото тримесечие, което е спад с 91 на сто спрямо същия период на предходната година. Приходите са се увеличили с 2 на сто спрямо предходната година до 7,85 милиарда долара, скромен растеж, който предполага, че някои от текущите абонати може и да са преминали от по-скъпия план към по-евтиния, включващ и рекламни блокове.