АЛА-БАЛА ЗА ИЗБОРИТЕ: "Маркет Линкс" напомпа резултатите на Доган
Тошко Йорданов закова социолозите за неверни данни в съмнително проучване
Последното социологическо проучване на "Маркет линс" се оказва съмнително. Резултатите на земеделския Алианс за права и свободи (АПС) на Ахмед Доган са прилично напомпани, май мирише на изборно ала-бала.
Данните от допитването бяха оповестени в ефира на bTV. Национално проучване е проведено сред 1011 лица над 18 г. в страната в периода 25 септември - 1 октомври 2024 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
Според проучването, ако изборите бяха днес шест партии влизат в 51-ия парламент. „Има такъв народ“ и „Величие“ остават под чертата и не прескачат бариерата от 4%.
Ето и резултатите от проучването:
Данните за ИТН предизвикаха гнева на Тошко Йорданов, който беше гост в сутрешния блок на бТВ. Той директно попита водещите защо телевизията се държи като „социална организация“ и плаща на социологически агенции, които показват неверни резултати.
Социологът Добромир Живков взе да се оправдава, че около 20-25% от българите взимат решение за кого да гласуват в последната седмица преди избори, а около 18-20% устойчиво решават в последните два дни.
Още в края на септември обаче лъсна, че Ахмед Доган разчита за предстоящия парламентарен вот на скрит в ръкава коз – олигарха Иво Прокопиев. От години той си има социологическа агенция на каишка – „Маркет линкс“ на близката до сърцето на разградския олигарх Румяна Бъчварова. Преди да влезе активно в политическия живот на страната, по заръка на Прокопиев, разбира се, Бъчварова държеше агенцията, а след това я предаде на свои верни хора, които и до днес пускат изследвания основно в полза на Прокопиев и различните му политически проксита – ПП и ДБ.
Сега обаче агенцията на олигарха има нова задача – да реанимира деребеите от кръга на Доган и да им даде нов тласък с фейк проучване за предстоящия предсрочен парламентарен вот на 27 октомври.