Alibaba Group инвестира $2 милиарда в Турция
Общият обем на електронната търговия в страната е нараснал със 109% миналата година
Alibaba Group Holding Ltd обяви плановете да инвестира 2 милиарда долара в Турция. Президентът на китайския конгломерат Майкъл Еванс направи съобщението след среща в Истанбул с турския президент Реджеп Тайип Ердоган.
Новината дойде от изявление на турското му подразделение Trendyol. Той посочи, че компанията вече е инвестирала 1,4 милиарда долара в страната чрез Trendyol - най-големият магазин за електронна търговия в Турция, предаде Bloomberg. Alibaba има 76,1% дял от компанията за електронна търговия.
По думите на Еванс Турция има потенциала да се превърне в една от водещите страни за износ в сектора на електронната търговия, според изявлението
Trendyol достигна оценка от 16,5 милиарда долара през 2021 г., набирайки средства от инвеститори, като SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority и фондът на Абу Даби ADQ.
През 2021-а Турция започна антитръстово разследване срещу Trendyol през 2021 г. През юли върховният съд на Турция потвърди закон, затягащ регулацията на компаниите за електронна търговия, което е удар за компанията.
Законът ограничава разходите на компаниите за реклама и използването на клиентски данни, ако продажбите им надхвърлят дадените прагове.
Решението имаше за цел да подкрепи на по-малките компании за електронна търговия, за да имат възможността да бъдат конкурентноспособни след бързия растеж на пазара след пандемията.
Междувременни Антитръстовият орган на Турция глоби Trendyol с 2,3 милиона долара, с мотива, че използва данни на доставчици на трети страни, за да даде нечестно предимство на собствените си операции на дребно.
Общият обем на електронната търговия в Турция е нараснал със 109% миналата година до над 800 милиарда лири. Близо една пета от всички покупки се извършват онлайн, показват данните на Министерството на търговията.