Амстердам забрани реклами на изкопаеми горива и авиокомпании

В цяла Европа възникнаха няколко подобни масови кампании

Свят
17:41 - 20 Май 2021
1715
Амстердам забрани реклами на изкопаеми горива и авиокомпании

Амстердам ще стане първият град в света, който ще забрани рекламите на изкопаеми горива и авиокомпании в опит да намали „излишъка“ от рекламата на изкопаеми горива, информира Евронюз.

Това означава, че превозни средства на изкопаеми горива като бензиновите автомобили, както и полети, вече няма да се рекламират в метростанциите на Амстердам или в центъра на града.

Новият закон следва масови движения в и около столицата, които бяха ръководени от инициативата Reclame Fossielvrij (Свободна от замърсяване реклама). Групата координира писмо от над 50 местни организации с искане Амстердам да се освободи от изкопаемите горива.

„Решението за забрана на рекламата на изкопаеми горива в метростанциите идва в решаващ момент в борбата срещу изменението на климата. Реклами, които представят изкопаемите горива като нормални, влошават климатичните смущения и нямат място в град или държава, която се съобразява с Парижкото споразумение“, казва Фемке Слийгерс, координатор на Reclame Fossielvrij.

Въпреки че холандската кампания е насочена само към столицата, има признаци, че същата тази инициатива може да се разпространи и в други големи градове в Холандия, като Хага, Ротердам и Утрехт.

В цяла Европа възникнаха няколко масови кампании срещу рекламата на изкопаеми горива, които получиха значителна обществена подкрепа.

Във Франция мрежата за съпротива срещу рекламата (Résistance à l’Agression Publicitaire) изготви доклад, демонстриращ спешността на подобни закони за борба с рекламата на изкопаеми горива. Той насърчава публичността на изкопаемите горива да бъде регулирана по подобен начин на рекламите на тютюн и алкохол.

В Обединеното кралство Badvertising Campaign също се бори за забрана на рекламата на изкопаеми горива, използвайки подобни стратегии на предишни кампании срещу реклами на тютюн, които станаха незаконни във Великобритания през 2007 г.

Лео Мъри, основател на климатичната благотворителна организация „Possible“, чиято цел е да забрани рекламата на SUV в Обединеното кралство, има съмнения относно тази стратегия и иска да ускори процеса.

„Въпреки че в крайна сметка кампаниите срещу тютюнопушенето бяха ефективни, отне десетилетия и нямаме достатъчно време“, каза той.