Авиокомпниите оцеляват на гърба на хората
Пестят милиарди от разходи за квоти CO2
Ковид пандемията заплашва ли действително от фалит авиокомпаниите или по-скоро се отразява добре на тяхното финансово положение?
Огромни авиокомпании не реализират почти никакви полети, заради ограничителните мерки, които владеят в света от една година и съответно търпят загуби заради пропуснати ползи.
От опасност от фалит ги спасява обстоятелството, че те са освободени от ангажимента да купуват квоти за въглеродните емисии, които изхвърлят в атмосферата.
Оказва се, че най-големите в бранша всъщност са спестили милиарди от разходи за квоти CO2 за цялата 2020г, тъй като в момента компаниите, които извършват полети до и от Европа са освободени от задължението да купуват квоти за изхвърлените от тях въглеродни емисии.
Луфтханза, Еър Франс и Бритиш еъруеъс са най-големите замърсители с въглеродни емисии в авиоиндустрията, сочи статистика, които не са си платили квотите.
Според изнесените данни, през 2019г. Луфтханза е изхвърлила в небето 19,11 млн.т. въглеродни емисии (СО2), и досега е платила за едва 27% от тях. Бритиш еъруейс са изхвърлили 18,38 млн.т. въглеродни емисии и са платили само за 14% от тях. Еър Франс за замърсили с близо 15 млн.т. СО2 емисии планетата, а са платили едва за 17 % от целия си боклук.
Спестените разходи са на стойност десетки милиарди евро.
През юни Европейската комисия ще обяви дали полетите, които влизат и излизат от Европа, трябва да бъдат въведени в рамките на схемата на ЕС за търговия с емисии (СТЕ). Освен това ще се предложи закон, който изисква от авиокомпаниите да започнат да използват по-чисти горива като е-керосин.