Автоексперт пред Lupa.bg: Изпращането на 8 500 полицаи по пътищата е тичане след вятъра

Откъде ще намерят толкова много кадърни полицаи?!, пита инж. Йонко Иванов

Общество
19:00 - 15 Август 2022
4811
Автоексперт пред Lupa.bg: Изпращането на 8 500 полицаи по пътищата е тичане след вятъра

Служебният вътрешен министър Иван Демерджиев нареди 8 500 полицаи да излязат на пътя, за да намалеят жертвите и ранените при катастрофи. Това обаче е тичане след вятъра, тъй като не се стремим да намалеят предпоставките за ПТП-та. На това обърна внимание инж. Йонко Иванов, инж. Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

„Откъде ще намерят 8 500 кадърни полицаи? Не могат да спрат гонките в София и на морето, та катаджиите ще ходят между автомобилите да мерят скоростта им“, възмущава се експертът.

При случая с катастрофиралия сръбски автобус е трябвало да има мантинели на пътя. Те са задължителни за скоростните пътища и автомагистралите. В Европа се слагат ролкови мантинели и ако ги имахме у нас, автобусът щеше да се търкаля по ролките и да запази праволинейното си движение посочи инж. Иванов.

По думите му за конкретната катастрофа факторите са два – мокрият път и невниманието на водача. Шофьорът е успял да вкара автобуса в канавката и да предотврати по-тежките последствия. Травматизмът идва не толкова от удара в канавката, колкото от падането на хората от лявата част на седалките върху хората от дясната част от седалките.

Участъкът, в който стана катастрофата, е в много лошо състояние.  Вълнообразният път води до напрежение на водача и до умора. Заради с лошите атмосферни условия и неремонтираната настилка при падане в голяма бабуна автобусът може да изскочи от платното за движение.

„Преди месец и половина призовах в този участък да се намали скоростта с пътни знаци. Отговориха ми, че нямат пари. Защо са ни зам.-министри, щом като не могат да направят това?! Не може да има само контрол и наказание. Трябва да се извърши превенция и обезопасяване на проблемните участъци“, обърна внимание експертът.

Той съветва парите от санкциите и глобите да влизат във Фонд „Пътна безопасност“. След което да се разпределят за инфраструктурата и за безопасност на пътищата.