Автоинструктор пред Lupa.bg: Властта пази келешите на пътя

Арестуват дрогирани шофьори, а защо не арестуват дилърите им?, пита инж. Йонко Иванов

Общество
18:00 - 06 Октомври 2022
4688
Автоинструктор пред Lupa.bg: Властта пази келешите на пътя

През изминалите два месеца загинали на пътя са с 12-13 човека повече в сравнение с миналата година за същия период. Преди 2 години загиналите бяха много повече, отколкото са сега. Вдига се изкуствено медиен шум от хора, които имат претенции да са експерти по пътна безопасност, но те нямат нужната подготовка за това. Някой цели да заглуши големите проблеми за обществото каквито са рецесията и инфлацията. Това заяви пред Lupa.bg инж. Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

 „България е на първо място по най-лоши пътища. Преди 30 години се пътуваше за 5-6 часа до Варна и Бургас с автомобили от соца. Сега с модерни коли с големи скоростни възможности пътят от София до морето пак се взема за 5 - 6 часа. Келешите на пътя никой не ги наказва, държавните органи ги пазят и както се казва нарицателно: „Изгоря ми мигача на Слънчака, защото го включих в София и до там бях само на ляв мигач”, коментира Иванов.

По думите му като нашата организация на движението няма никъде в Европа. Тя се прави от некомпетентни хора.

 „Кръстовищата с кръгови движения не са добре обезопасени от гледна точка на организацията на движението. Преди 10 години имаше 10, 20 или 30 кръстовища с кръгово движение, сега са двойно повече. С тях се цели да се намали скоростта, да има по-малка аварийност и да се увеличи пропускателната способност на автомобилния поток. У нас има различни табели, които показват по какъв  начин се подхожда към кръстовището и как се излиза от него. Нямаме маркировка за самите ленти. Табелите трябва да бъдат съобразени със спецификата на кръстовището. Виждаме на много места както в Шумен, така и във Велико Търново, че кръстовищата са продължение на главните пътища, в които се влиза в населеното място. Там презумпцията е, че този, който влиза на главния път, той е с предимство и на кръстовището. Някой, който закъснява да влезе в кръга, а друг, който се движи с по-висока скорост, смята, че ще влезе преди закъснелия и се получава конфликт. Именно за това трябва да се намеси държавата и да наложи по-ниска скорост в самото кръстовище. Има технически възможности за това като например легнали полицаи и шумяща маркировка”, съветва автоинструкторът.

 „Непрекъснато се говори за дрогирани шофьори и се извършват арести. А защо не се хващат тези, които продават наркотици?! Защото има кой да ги пази. Явно на политиците не им е изгодно да затворят чадъра, тъй като става въпрос за много пари”, предположи Йонко Иванов.