Автомобилните концерни лъжат яко за вредните емисии

Има 80% разминаване между реални и официални данни за замърсяването от колите

Новини
23:30 - 10 Февруари 2024
6970
Автомобилните концерни лъжат яко за вредните емисии

Ново проучване, направено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), установи, че има съществено разминаване между информацията от производителите на автомобили и действителните емисии, които техните превозни средства отделят, пише Euractiv.

Разликата между официалните и реалните данни относно автомобилните емисии се е разширила с 80% през последните пет години въпреки наличието на напреднали процедури за тестване.

Анализът на ICCT показва, че когато се сравняват официалните и реалните стойности на емисиите на въглероден диоксид (CO2) при леките автомобили в Европа, цифрите не съвпадат.

ICCT проследява различията в емисиите на превозни средства от 2010 г. През 2022 г. е отчетена разлика от 14% при леките коли, регистрирани в Германия, спрямо 8% за 2018 г.

Без противодействия официалните стойности на въглеродните емисии ще изгубят своето значение по отношение на реалните данни, изтъква Ян Дорноф, учен от ICCT и съавтор на доклада.

„Това ще подкопае усилията на ЕС за намаляване на свързаните с транспорта въглеродни емисии и ще доведе до това потребителите да плащат повече от очакваното за гориво“, добавя Дорноф.

Проучването анализира данните за емисиите на CO2, докладвани от Европейската агенция по околна среда, заедно с информация за реалния разход на гориво от повече от 160 хил. коли с двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили.

След скандала „Дизелгейт“ от 2015 г., при който беше установено, че големи автомобилни производители като Volkswagen са използвали нерегламентирани устройства, за да манипулират данните относно стойностите на емисиите при лабораторни тестове, започна преразглеждане на цялостната методология в Европа.

През септември 2017 г. беше въведена Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP), която беше договорена на ниво ООН. Тестът е проектиран да бъде по-представителен относно реалните емисии при шофиране от своя предшественик.

Но въпреки по-строгата методология разликата между тестовете и емисиите в реалния свят отново се разширява, показва проучването на ICCT.