Банов: Ларгото не е да се скача със скейтборд отгоре
Културният министър ядосан заради разлепените плочки край купола
![Банов: Ларгото не е да се скача със скейтборд отгоре](https://lupa.bg/f/news/b/15/1b41db090085b713e3d7de6ca890cb3c.jpeg)
Министърът на културата размаха пръст срещу критиците на изпълнението на ремонта на Ларгото в София, като каза, че той не е направен да се скача отгоре със скейтборд.
От ведомството на Банов вече поискаха изпълнителят на ремонта да понесе отговорност и да поправи счупените елементи, като заплашиха със съд фирмата, ако не се справи с проблемите навреме. Оказва се, че големият проблем били плочките около стъкления купол на площада, които били разбити, защото са били сложени върху пластмасови крачета с цел отводняване. "Всичко друго е стабилно", увери министърът.
Въпросните крачета, а оттам и настилката, не издържат на натоварването. Според строителя обаче проблемът за това е в проекта, одобрен от министерството, а не в изпълнението.
"Всеки може да казва каквото си иска. Има 5-годишна гаранция - като има някакъв дефект, той трябва да се оправи", отсече Боил Банов.
По думите му проектът е бил направен като за пешеходна зона - за натоварване до 100 кг на плочка. Това значи, че ремонтът е пресметнат при условия, че до купола няма да влиза кола и "няма да скача някой със скейтборд отгоре", обясни министърът.
"И сега да ме питате - това е пешеходна зона. Ако на вас ви се струва булевард - значи има грешка в проекта...", заяви министърът. "Не можем да спрем достъпа на велосипедисти, не можем да спрем скейтборди и да се скача от купола, не можем да спрем малките камиончета, които пръскат кашпите. Тогава какво правим - сменят се пластмасовите крачета с бетонови и въпросът приключва..."
По думите на Банов не става въпрос за грешка при проектирането, а за начин на експлоатация, който нямало как да бъде предвиден. В резултат се налагат постоянни ремонти. "Дайте да предвидим, че някой ще се надруса и ще се блъсне в светофара...", иронизира министърът. Ремонтът на разбитите плочки на Ларгото би трябвало да струва около 10 000 лв., а може и по-малко.
"Това няма да бъде платено от данъкоплатците на София, а от фирмата изпълнител", подчерта още веднъж Боил Банов.