Бърз и лесен летен детокс

Стил
15:48 - 29 Юли 2022
4250
Бърз и лесен летен детокс

Оргнизмът ни е изключително умна система, която притежава естествени филтри за пречистване. Това са черният дроб, бъбреците, лимфата и кожата. За съжаление голяма част от нас се хранят с каквото им попадне, водят заседнал начин на живот и са в състояние на постоянен стрес. Всичко това в комбинация със замърсения градски въздух води до повишаване на токсините в тялото и затрудняване на естествените филтри. Те не могат сами да се справят с прекомерното количество токсини. Лятото е идеалният период за предприемане на краткосрочен детокс режим, с който да подпомогнем изчистването на филтрите си, да подобрим здравето си, а и да отслабнем.

2 дни детокс с плодове

Изберете два вида сезонни плодове, например грозде и смокини, диня и пъпеш, круши и ябълки, праскови и кайсии. Пропуснете бананите и цитрусите, освен ако не са отгледани на местна почва. Опитайте да хапвате 1.5-2 кг. общо количество плодове на ден в продължение на два дни. Не забравяйте да пиете много вода и билков чай. Ограничете кафето по възможност. Важно: захранването след това е толкова важно, колкото и самият детокс.

2 дни детокс с плодове и зеленчуци

Този детокс план е малко по-лек и щадящ. Какво представлява? До 12ч. на обяд хапвайте само плодове, след това – само пресни зеленчуци. Можете да приготвяте зеленчуците под формата на салати като добавяте зехтин и сол за овкусяване. Заложете на зеленолистни зеленчуци (спанак, рукола, зелена салата), домати и краставици, червени и зелени чушки, моркови и др. Всеки зеленчук, който е пълен с вода и цвят е добре дошъл на вашата детокс трапеза. И тук, важно е да пиете много вода, за да подпомогнете изчистването на естествените филтри.

Как да направим захранването?

Правилото е: колкото дни е самият детокс, толкова дни трябва да се захраним с лека диета, която играе ролята на преход към обичайното хранене. Ако сте направили детокс режим 2 дни, захранването трябва също да бъде два дни. Добавете здравословни мазнини, салати, семена, ядки, зърнени храни (чия, киноа, амарант).

Все пак, когато правим детокс желанието ни е да изчистим тялото си от токсини, за да бъдем по-здрави. Това предполага, че искате да промените начина си на хранене към по-здравословен и балансиран. Опитайте и след детокса да ограничите или дори изключите от менюто си всяка преработена храна, както и храните със съдържание на бяла захар, нездравословни мазнини и … дълъг списък от консерванти. Храненето трябва да бъде здраве, затова нека се храним с жива, прясна, сезонна и здравословна храна всеки ден!