„Ауди“ с 91% спад в печалбата заради разходите по затваряне на завод
Финансите на компанията остават на плюс единствено благодарение на луксозните марки „Ламборгини“ и „Бентли“
Годишен спад от 91 процента в оперативната печалба през третото тримесечие на тази година отчита германският автомобилен производител "Ауди” (Audi), който е дъщерна компания на "Фолксваген" (Volkswagen). В резултат на понижението компанията отчита оперативна печалба за периода в размер на 106 млн. евро, съобщава ДПА.
Главният финансов директор Юрген Ритерсбергер посочи, в изявление от вторник, няколко причини за това понижение: 16 на сто спад в продажбите на коли с марката "Ауди” до 407 000 броя, "много интензивна ценова конкуренция в Европа и Китай”, и преди всичко разходите за провизии, свързани със затварянето на завода на "Ауди” в Брюксел, които достигат 1,2 млрд. евро.
Финансите на компанията остават на плюс единствено благодарение на луксозните марки "Ламборгини” (Lamborghini) и "Бентли” (Bentley).
Докато Ритерсбергер потвърди понижената годишна прогноза от лятото, посочвайки, че "Ауди” очаква спад в приходите на групата от 70 млрд. евро до 63-68 млрд. евро, с намаление на маржа на печалбата до между 6-8 процента, той добави: "Нашата цел е по-скоро към по-ниския край".
По думите на изпълнителният директор на "Ауди” Гернот Долнер, в допълнение на множеството представяния на нови модели, компанията остава ясно фокусирана върху оптимизираните структури.
"Настоящият ни фокус е върху по-нататъшното подобряване на нашата ефективност и конкурентоспособност”, каза той.
Той подчерта, че компанията ще запази гаранциите за заетост в "Ауди” до 2029 г. и че ще бъдат запазени стажантите. Няма изрично замразяване на наемането на служители, но новите външни служители ще бъдат внимателно подбирани.
"Ауди” има около 54 000 служители в Германия.
Проблемите с доставките с големите V6 и V8 двигатели, които тормозиха "Ауди” през първата половина на годината, понастоящем са решени, отбеляза Ритерсбергер, добавяйки, че сега се на наблюдават позитивни ефекти по отношение на наваксването в тази сфера.
Въпреки това ценовата война, особено в Китай, и продължаващото преминаване към друг модел на всички пазари, оказват влияние върху резултатите, каза той. Цените на употребяваните автомобили се стабилизираха след резкия спад през първата половина на годината.