„Боинг“ остана без кожух на двигателя си по време на излитане

Причината за инцидента към момента не е известна.

Новини
12:29 - 08 Април 2024
1272
„Боинг“ остана без кожух на двигателя си по време на излитане

Кожух на двигател на самолет "Боинг" 737-800 на Southwest Airlines, падна в неделя по време на излитане в Денвър и се удари в клапата на крилото. Федералната авиационна администрация (FAA) е започнала разследване на инцидента, при който никой не е пострадал, предава Ройтерс.

Кожухът на двигателя е защитно покритие, в което се намира самият двигател на самолета. То се изработва от метал или от композитен материал. Кожухът е част от гондолата, която е отделна от фюзелажа (корпуса на самолета) и помещава двигателя и друго оборудване като резервоари за гориво или електрически системи.

Кожухът на двигателя намалява съпротивлението, увеличава скоростта и изглажда въздушния поток, позволявайки по-добро охлаждане на двигателя и предпазва апаратурата на двигателя.

Той трябва да е устойчив на екстремни температури и силни вибрации.

Авиокомпанията съобщи, че полет 3695 От Денвър за Хюстън се е върнал на международното летище в Денвър и е кацнал безопасно, след като е имал механичен проблем. "Извиняваме се за неудобството от закъснението им, но поставяме нашия най-висок приоритет върху крайната безопасност за нашите клиенти и служители. Нашите екипи за поддръжка преглеждат самолета", каза Southwest в изявление.

Причината за инцидента към момента не е известна.

Seattle Times съобщи през 2022 г., че десетки подобни инциденти са се случили през последните три десетилетия на самолети "Боинг" 737 и "Еърбъс" A320, но нито един не е довел до наранявания на пътници или членове на екипажа. Вестникът казва, че почти всеки инцидент с капака е бил причинен от грешки в поддръжката, свързани с повреда в заключването на вратата на капака на вентилатора, пропусната по време на проверките преди полета.

"Еърбъс"каза, че е разработил няколко допълнителни устройства за предотвратяване на инциденти, включително подобряване на капака на вентилатора и добавяне на сензори.