„Дънди” с реклама: Даваме $11 млн. на Крумовград

Канадците, обаче, изсмукаха злато за 106 милиона долара само за първите три месеца на 2020-а година

Топ
09:31 - 01 Юли 2020
994
„Дънди” с реклама: Даваме $11 млн. на Крумовград

От канадската златодобивна компания „Дънди Прешъс Металс“ се похвалиха, че ще инвестират $11 млн. в Крумовград през 2020 година.

Новината обяви д-p инж. Любомир Хайнов, оперативен директор на „Дънди Прешъс Металс Крумовград“ EAД, предаде „Родопи24”.

Припомняме, че първоначалното вложение на компанията за изграждане на предприятието е 164 млн. долара, като през 2019 г. са инвестирани 56 млн. лева.

Само за последните три месеца обаче канадците изсмукаха от недрата на България злато за 106 млн. долара. Наскоро златодобивна компания Dundee Precious Metals (DPM) отчете рекордните приходи за първото тримесечие на 2020 г. от двете си мини в България.

Това е близо 70% повече, отколкото за същия период на миналата година. Голяма част от ръста се дължи на това, че рудникът край Крумовград започна работа на пълна мощност в края на август миналата година и не е включен в резултатите отпреди година, отбелязва„Капитал“.

Приходите на компанията в Челопеч обаче също нарастват с над 50%. Общо от двата проекта са добити 73 хил. тр.у. злато под формата на концентрат за първото тримесечие.

От "Дънди" посочват, че ефектът от пандемията от коронавирус върху компанията е минимален. И двете мини продължават да работят нормално, а след временно ограничаване на преработката на концентрати в Намибия с 20% заради наложени от правителството мерки от този месец металургичният завод там също работи на пълен капацитет.

Затова DPM потвърждава годишната си прогноза. През 2020 г. се очаква да бъдат добити 257-299 хил. тр.у. злато и 35-40 млн. фунта мед.Компанията отчита двуцифрен ръст на производството на концентрат в Челопеч заради по-високото съдържание на метали в рудата.

Общо за тримесечието в завода са произведени 42.7 хил. тр.у. злато и 9.4 млн. фунта мед под формата на концентрат. По отношение на продажбите има ръст при медно-златния концентрат и намаление при пиритния, което се дължи на графика на доставките.

Приходите от бизнеса в Челопеч нарастват с повече от 50% до над 63 млн. долара, повече от два пъти се увеличава и коригираната нетна печалба, показва отчетът. Причините за по-високите резултати са увеличените продажби на метали под формата на концентрат, намалените разходи, по-високите цени на златото и по-ниските такси за преработка на концентрата. Частичен негативен ефект са оказали по-ниските цени на медта.