„Дисни” купи развлекателния бизнес на „Фокс” за $71 млрд.

Компанията се сдобива и с огромно количество данни за клиентите и навиците им за развлечение

Култура
12:43 - 20 Март 2019
1995
„Дисни” купи развлекателния бизнес на „Фокс” за $71 млрд.

„Дисни” приключи изкупуването на развлекателния бизнес на „Фокс” за 71 милиарда долара, предаде БТА. Така „Пепеляшка”, „Семейство Симпсън”, „Междузвездни войни” и „Доктор Стрейндж” вече ще бъдат под един корпоративен покрив.

Сделката най-вероятно ще промени силно медийния пейзаж. Тя проправя пътя на „Дисни” към пускане на стрийминг услугата „Дисни плюс” по-късно през тази година. Това също така ще доведе до съкращаване на хиляди работни места заради дублиране на персонала в кинопроизводството на „Фокс” и „Дисни”.

С придобиването на студията, които стоят зад  „Семейство Симпсън” и „Екс-мен”, „Дисни” цели да се конкурира по-успешно с технологични компании като „Амазон” и „Нетфликс” в привличането на зрителското внимание и повече долари.

„Дисни” се нуждае от завладяващи телевизионни програми и филми, за да убеди зрителите да се регистрират и да плащат за още една стрийминг услуга. Компанията вече има класическите анимационни филми на „Дисни”, „Междузвездни войни”, анимационното студио за компютърна анимация „Пиксар”, Мъпетите и някои от героите на „Марвел”. С изкупуването на „Фокс” „Дисни” може да прибави към тях и „Екс-мен” на Марвел и „Дедпул” наред с програми, които се излъчват по каналите на „Фокс”, като „Еф Екс нетуъркс” и „Нешънъл джиографик”. Сред продукциите на „Фокс” са и „Американците” и „Модерно семейство”.

Сделката ще помогне на „Дисни” в бъдеще да контролира телевизионните програми и филми от началото до края - от създаването им до разпространението им чрез телевизионни канали, киносалони, стрийминг услуги и други начини, чрез които хората гледат развлекателни програми. Освен това компанията ще получи огромно количество данни за клиентите и навиците им за развлечение, които може да използва, за да продава реклама.