„Фолксваген“ с най-голям спад на продажбите от над 10 години
През 2022 г. корпорацията е доставила 8,3 милиона превозни средства на клиенти
Германската автомобилостроителна корпорация „Фолксваген“ (Volkswagen Group) съобщи, че през 2022 г. е постигнала най-слабите си продажби от над 10 години насам на фона на строгите ограничения в Китай срещу разпространението не КОВИД-19 и руската военна инвазия в Украйна, които доведоха до нарушаване на веригите на доставки, предаде Ройтерс.
Германският концерн, в който влизат марки като „Ауди“ (Audi), „Сеат“ (Seat), „Шкода“ (Skoda), „Порше“ (Porsche), „Бентли“ (Bentley) и „Ламборгини“ (Lamborghini), обяви, че през миналата година е
доставила 8,3 милиона превозни средства на клиенти. Това е спад със 7 на сто спрямо 2021 г.
Това означава, че за трета поредна година „Фолксваген“ остава втори по големина автомобилен производител в света след „Тойота“ (Toyota Group). Японската корпорация до ноември миналата година беше произвела над 9,5 милиона автомобили, отбелязва Ройтерс.
Премиум марките „Ауди“, „Ламборгини“ и „Бентли“ отбелязват по-малък спад на продажбите (с 4 на сто) през 2022 г. в сравнение с по-масовите модели „Фолксваген“ и „Шкода“, с 9 на сто.