„Гугъл“ и „Епъл“ със спад в печалбата
Продажбите на iPhone спадат с 5 на сто до 117,2 милиарда долара и са надолу във всички региони на света
Компанията майка на Google - Alphabet, съобщи, че печалбата ѝ за последното тримесечие на 2022 г. пада, но за сметка на това приходите и растат, съобщават Асошиейтед прес и ДПА, цитирани от БТА.
За периода октомври - декември печалбата на компанията възлиза на 13,62 милиарда долара, или по 1,05 долара на акция, спрямо 20,64 милиарда долара, или 1,53 долара на акция, за същия период на 2021 г. Анализатори очакваха печалба от 1,18 долара на акция.
Приходите за периода се увеличават с 1 на сто до 76,05 милиарда долара спрямо 75,33 милиарда долара година по-рано.
Макар и общите приходи да се увеличават, приходите от реклама спадат с около 4 на сто, а само приходите в YouTube се сриват с 8 на сто на годишна база.
Прогнозите на Apple
Apple прогнозира спад на приходите си за второ поредно тримесечие, но същевременно посочи, че тенденцията ще се обърне, тъй като проблемите с производството на iPhone в Китай вече отминават с отмяната на антиковид ограниченията, предаде Ройтерс.
Макар и да заложи на оптимизма, главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук заяви, че несигурната икономическа среда ще се отрази на някои категории като дигитална реклама и игри.
За последното тримесечие на 2022 г. печалбата на Apple не отговори на очакванията на Уолстрийт за пръв път от 2016 г. под натиска на спадналите продажби на iPhone.
Продажбите спадат общо с 5 на сто до 117,2 милиарда долара и са надолу във всички региони на света. Спад има във всяка категория продукти, освен в сектора на услугите и на iPads.