„Гугъл“ спира продажбите на умните си очила Glass Enterprise
Решението не означава, че компанията напълно се оттегля от този сегмент
Google е спряла да продава своите умни очила Glass Enterprise, обяви компанията на уебсайта си. Освен това посочва, че през септември ще спре и подръжката на софтуера им, пише CNBC.
Това е краят на едни от първите и все още едни от най-разпознаваемите продуктови серии умни очила на голяма технологична компания.
Glass Enterprise беше наследник на Google Glass – леки очила, които показваха малки части информация на прозрачен екран в зрителното поле на потребителя.
Glass първоначално се продаваха на разработчици и ранни потребители още през 2013 г. за 1500 долара и бързо завладяха въображението на технологичните ентусиасти. Но въпреки подкрепата на основателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин проектът така и не успя да се превърне в масов продукт.
Вградената камера предизвика спорове относно неприкосновеността, а продуктът стана обект на шеги във вечерните предавания на телевизиите.
До 2017 г. Google позиционираше продукта като инструмент за компании, на който да ползват приложения, включително такива за стрийминг на здравни срещи или за обучения на работници във фабрики.
Последната версия на устройството излезе през 2019 г. и струваше 999 долара.
Оттеглянето на Google се случва в момент, в който конкуренти като Apple и Meta инвестират в технология за добавена и виртуална реалност,
а това може да доведе до пускането на устройства, които са значително по-развити от Google Glass.
Meta пусна умни очила с Ray-Ban, които разполагат с камери, но не и с дисплей, а главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг е говорил публично за визията за продуктова линия, подобна на Google Glass.
Същевременно има слухове, че Apple разработва очила за виртуална реалност, които могат да използват видео от обърнати навън камери, за да показват външния свят като прозрачна леща.