„Джи Пи Груп” строи тунел „Железница” на АМ „Струма” за 185 млн.

Съоръжението е с интелигентна система за управление на трафика и аварийни SOS кабини

Новини
12:00 - 23 Октомври 2019
2425
„Джи Пи Груп” строи тунел „Железница” на АМ „Струма” за 185 млн.

Започна строителството на най-дългия тунел в България - "Железница", който е на автомагистрала "Струма", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Изпълнител на тунела е Консорциум "АМ Струма тунел 2018", в който участват: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД, "Глобал кънстръкшън" ООД и "ВИА План" ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.

Строителният надзор е на "План Инвест Железница" ДЗЗД. В обединението участват: "План Инвест Пловдив", "Инфра Проект Консулт" ЕООД, "Аскос 03" ЕООД, "Сърч Корпорейшън СРЛ". Техният договор е за 3 994 440 лв. без ДДС, пише News.bg. 

Едновременно с пробиването на тунела започна и изграждането и на пътните участъци непосредствено преди и след него. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и е обособено в три части - тунела, пътя преди и след него. Целта е да бъде завършен в срока на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Тунелът ще бъде с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка ще е около 2 км. 

Тунелът ще има всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм град Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Участъкът преди тунела в посока от София към Кулата, е с дължина 720 м. Той включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение. Отсечката ще бъде изградена от ДЗЗД "Железница - Север", в което са: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС.

Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "ТЕС Консулт", в което са: "СТРОЛ 1000" АД, ТРИ-ЕС" ЕООД и "ЕКСПЕРТ ДЕСИЖЪНС" ООД. Техният договор е за 599 783 лв. без ДДС. 

Отсечката след тунела е с дължина 1,4 км. Там се предвижда да бъдат построени селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.

Изпълнител на строително-монтажните работи е "ПСТ ГРУП" ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Строителният надзор е на ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000-КОНСУЛТ 64", в което са: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД и "КОНСУЛТ 64" ООД. Техният договор е за 465 222 лв. без ДДС.