„Лаваца“ отчита приходи от 2,7 милиарда евро през 2022 г.
Компанията е увеличила продажбите си във всички географски райони
Приходи от 2,7 милиарда евро за 2022 г., което представлява увеличение с 17,6 процента спрямо 2021 г., отчита италианската група за кафе „Лаваца Груп“ (Lavazza Group), съобщиха от компанията в изявление.
Оперативното представяне на „Лаваца“ през 2022 г. отчита положителни резултати и рентабилност, въпреки особено сложния макроикономически сценарий, който доведе до рязко покачване на цената не само на зеленото кафе, но и на опаковъчните материали, енергията, газа, логистичните и товарни услуги, както и поскъпването на щатския долар, отбелязват от компанията.
Нарастването на оборота на „Лаваца“ спрямо 2021 г. е в резултат на увеличение на продажбите във всички географски райони,
внимателното управление на каталожните цени и стриктно наблюдение на оперативните разходи, обясниха още от компанията.
Сегментът „На зърна“ продължава да расте, като остава най-динамичният на пазара. В 15-те основни географски области, в които „Лаваца Груп“ оперира, той отчита 1,4 процентни пункта увеличение на пазарния си дял спрямо 2021 г., а „Лаваца“
прибавя към пазарния си дял 1,5 процентни пункта спрямо 2021 г., посочват от компанията.
В сегмента Single Serve (кафе на капсули), който остава най-конкурентен, от групата посочват, че продължават да изпълняват плана си за пускане на пазара на алуминиеви капсули.
На национално ниво от „Лаваца Груп“ отчитат ръст на разпродажбите на база стойност в канала за търговия на дребно в Германия (18,1 процента), САЩ (14,1 процента) и Полша (28 процента). Италия и Франция също отчитат ръст съответно с 1,5 процента и 6,1 процента след спада, регистриран през 2021 г.
Според данните оперативната печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация на групата е възлизала на 309 милиона евро, в сравнение с 312 милиона евро през 2021 г., с марж от 11,4 процента.
Печалбата преди лихви и данъци възлиза на 160 милиона евро, в съответствие с резултата от 164 милиона евро през 2021 г.,
и с марж на печалбата от 5,9 процента. Нетната печалба възлиза на 95 милиона евро в сравнение със 105 милиона евро миналата година.
„Резултатите за 2022 г. представляват още едно важно събитие за „Лаваца“. Въпреки особено предизвикателния сценарий, успяхме да поддържаме нарастването на оборота и да запазим маржа в съответствие с предходните години. Осъществихме това благодарение на огромния ангажимент на всички нива на компанията за следване на стратегия за международен растеж, съчетана с ограничаване на разходите в изключително сложна ситуация", каза Антонио Баравале, главен изпълнителен директор на „Лаваца Груп“, цитиран в съобщението. „Лаваца“
сега се фокусира върху изключителните увеличения на разходите, наблюдавани през годината, които също ще имат значително въздействие върху 2023 г.“,
отбеляза още той.
От „Лаваца Груп“ посочват още, че остават решени да продължат да интегрират екологичните, социални и корпоративни критерии в своя бизнес модел. Продължават и ангажиментите им в борбата с изменението на климата за постигане на целта за нулево въздействие от въглеродните емисии, генерирани по веригата на стойността, чрез прилагане на стратегията „Пътна карта към нула“ за намаляване и компенсиране на емисиите. Групата продължава да изпълнява „Пътна карта за устойчиво опаковане“, която има за цел да направи цялото портфолио от опаковки годни за многократна употреба, рециклиране или компостиране до 2025 г.
От групата обявиха и финализирането на придобиването на френската компания за кафе „МаксиКофи“ (MaxiCoffee), което стана окончателно факт на 31 март след одобрение от френския орган, отговарящ за конкуренцията, потребителите и борбата с измамите (DGCCRF).
Френската компания е с около 1500 служители, има оборот от около 300 милиона евро и е насочена, както към частни лица, така и към бизнеса.
Дигиталната платформа на „МаксиКофи“ предлага селекция от 8000 продукта от над 350 различни марки кафе (на зърна, смляно и на капсули), както и широка гама от еспресо машини, кафе машини, кафемелачки и аксесоари.
„С това придобиване ние продължаваме нашата стратегия за международно разширяване и укрепване на бизнеса на ключови пазари. „МаксиКофи“ ще има напълно отделно и независимо управление, запазвайки успешния си бизнес модел непокътнат“, каза още Баравале.