„Майкрософт“ тества безплатен Office за Windows с реклами
В осакатената версия липсват редица функции на познатия софтуер

Microsoft започна тестване на безплатна версия на Office за Windows, която включва реклами. В момента потребителите трябва да плащат месечен абонамент за Microsoft 365, за да получат достъп до пълната настолна версия на Office, но компанията тихомълком експериментира с версия, поддържана от реклами, в определени страни.
Според Beebom, тази версия наскоро се е появила в Индия, като позволява на потребителите на Windows да използват Word, Excel, PowerPoint и други приложения на Office без необходимост от абонамент за Microsoft 365.
"Microsoft провежда ограничени тестове. В момента
няма планове за пускане на безплатна, поддържана от реклами версия на настолните приложения
на Microsoft Office", заяви говорител на Microsoft пред PCWorld.
Въпреки това, тъй като компанията вече е адаптирала своите Office приложения да работят с реклами в Windows, е възможно тази версия да бъде разпространена и в други пазари.
Рекламната версия на Office включва банери, които са постоянно видими отстрани, както и 15-секундни видео реклами, които се появяват на всеки няколко часа, според Beebom. Освен това Microsoft ограничава потребителите на тази безплатна версия,
като ги принуждава да съхраняват документите си в OneDrive, без опция за локално съхранение.
В момента Microsoft предлага безплатни версии на Office само в уеб браузъри, където потребителите имат достъп до силно ограничени версии на Word, Excel и PowerPoint.
Тестовата версия за Windows също не включва всички функции -
Word няма инструменти за рисуване и дизайн, настройки за разстояние между редовете и други функции.
Безплатният Excel не поддържа добавки, обобщени таблици или макроси. PowerPoint пък няма функции като диктовка, персонализирани презентации и други.
Microsoft първоначално започна тестване на вградени AI-функции в Office чрез абонаментите за Microsoft 365 в няколко страни, преди да ги направи достъпни в целия свят, като увеличи цените.