„Мета“ се върна към растежа
Компанията загуби 600 млрд. долара от пазарната си стойност през миналата година, наложи се да съкрати над 10 000 души
Първо силно тримесечие след дълъг период на спад затвори компанията Meta на Марк Зукърбърг, която притежава Facebook, Instagram и WhatsApp.
Q1 (първото тримесечие) на 2023 г. е първото с ръст на оборота след 9 месеца на свиване, съобщават световните агенции.
За Meta 2022 г. беше кошмарна. Компанията загуби 600 млрд. долара от пазарната си стойност, наложи се да съкрати над 10 000 души и Марк Зукърбърг стана свидетел на това как контролираните от него платформи отстъпват пред новите играчи като TikTok.
Той обяви 2023 г. за „Година на ефективността“, но всички очакваха първите конкретни резултати, за да се разбере променя ли се реално нещо.
Очакванията и на компанията, и на анализаторите бяха спадът да продължи или в най-добрия случай да има скромен ръст до 2%, но вместо това оборотът се увеличи с 3% на годишна база.
В резултат цената на акциите в момента е 68% по-висока, отколкото беше по същото време през 2022 г. Така се компенсират повечето от натрупаните до момента загуби.
Очакванията на Meta вече са за продължаващ ръст и през второто тримесечие.
Освен приходите, растат и разходите - с 10% на годишна база. Това показва, че преструктурирането ще трябва да продължи.
Освен това, Meta се готви да налее милиарди долари в AI проекти, за да не изостава от пазарните тенденции, а в същото време продължава да финансира и авантюрата на Зукърбърг с метавселената.
Виртуалните светове са на загуба в размер на почти 4 млрд. долара само през последното тримесечие. Очакваното е тази "дупка" в бюджета на Meta да расте през цялата 2023 г.