„Мета“ вероятно нарушава антитръстовите закони

ЕК може да наложи глоба до 10% от годишния глобален оборот на компанията

Новини
14:02 - 19 Декември 2022
1800
„Мета“ вероятно нарушава антитръстовите закони

Европейската комисия заяви в понеделник, че е казала на компанията майка на „Фейсбук“ - „Мета“, че вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС, като изкривява и изопачава конкуренцията на пазарите за малки онлайн реклами и злоупотребява с господстващото си положение.

Брюксел разгледа действията на „Мета“ около нейната онлайн услуга за класифицирани реклами Facebook Marketplace, както и нейните платформи „Фейсбук“ и „Инстаграм“, и установи, че е обезпокоително, че

рекламната услуга и социалните медийни платформи са свързани, без решение за отказ, предоставено на потребителите.

„Комисията се противопоставя на това, че „Мета“ обвързва своята онлайн услуга за малки (класифицирани) реклами - Facebook Marketplace, с личната си социална мрежа „Фейсбук“. Комисията също така е загрижена, че Meta налага нелоялни условия за търговия на конкурентите на Facebook Marketplace за своя собствена изгода, а именно относно достъпа на технологичния гигант до данните на конкурентите и потенциала за използване на рекламната информация в ущърб на състезатели“, посочи ЕК в изявление относно предварителната си гледна точка по въпроса, предаде Ройтерс.

Комисията обаче посочи, че изпращането на изложение на възраженията не предрешава резултата от разследване, добавяйки, че „ако заключи, че е имало нарушение“,

може да наложи глоба до 10% от годишния глобален оборот на компанията.

От Meta определиха твърденията на ЕК като „безповечени“:

„Твърденията на Европейската комисия са безпочвени“, каза говорителят на „Мета“ Тим Ламб и добави: „Ще продължим да работим с регулаторните органи, за да демонстрираме, че нашата продуктова иновация е про-потребителска и про-конкурентна".

Органът за защита на конкуренцията в ЕС започна разследване на „Фейсбук“ през юни миналата година, като се фокусира върху това дали социалната мрежа нечестно използва данните на рекламодателите, за да се конкурира с тях в сектора на онлайн обявите.