„Нетфликс“ се чуди как да спре споделянето на акаунти
Компанията е загубила 200 хиляди клиенти през първото тримесечие
„Нетфликс“ започва тестване на нови политики. Ще поиска от клиенти в пет страни от Латинска Америка да плащат такса, ако искат да използват акаунта си в друг дом - тест, от който компанията се надява да генерира допълнителни приходи, като накара клиентите да плащат, за да споделят своя акаунт.
Клиентите на „Нетфликс“ в Аржентина, Ел Салвадор, Гватемала, Хондурас и Доминиканската република ще трябва да платят допълнителна такса, ако използват акаунт за повече от две седмици извън основното си местожителство, обяви компанията в началото на седмицата. Това няма да засегне използването на „Нетфликс“ на мобилни устройства като смартфони, таблети или лаптопи, нито ще засегне хората, които са на почивка.
Допълнителният „приемник“ ще струва 219 песо (1,70 долара) в Аржентина и 2,99 долара в останалите страни, пише Bloomberg.
„Нетфликс“ коментира, че 100 милиона домакинства използват акаунти, платени от други хора, и обвини споделянето на пароли като една от основните причини за забавящия се ръст на абонатите. Компанията е загубила 200 хиляди клиенти през първото тримесечие и прогнозира, че ще загуби още 2 милиона през второто.
Междувременно цената на акциите на „Нетфликс“ падна с 65% тази година, тъй като инвеститорите се притесняват, че стрийминг бизнесът е в затруднение.
„Широко разпространеното споделяне на акаунт между домакинствата подкопава нашата дългосрочна способност да инвестираме и подобряваме нашите услуги“, казва директорът по производствени иновации.
Споделянето на пароли е особено популярно в Латинска Америка, където „Нетфликс“ провежда първите си два теста, за да види дали хората ще плащат за достъп.
Компанията поиска клиенти в Чили, Коста Рика и Перу да платят допълнителна такса, за да добавят член към акаунта си. Този нов член създава подакаунт със собствен имейл адрес и може да използва „Нетфликс“ едновременно като притежател на основния акаунт в рамките на своя план. Основният план позволява на клиентите да гледат на едно устройство в даден момент. По-скъпият стандартен план позволява две отделни устройства, а премиум планът позволява четири.
Поредният тест е насочен към клиенти, които използват един и същ акаунт в няколко домакинства.