„Пежо“ и „Ситроен“ ще спасяват дизела
Stellantis тества ново „електронно“ гориво на двигатели Евро-6
Групата Stellantis обяви, че финализира изпитанията на ново „електронно“ гориво, като то трябва да е готово в следващите няколко седмици.
Компанията започна да го тества преди няколко месеца върху дизелови и бензинови двигатели с екологичен стандарт „Евро-6“, проверявайки емисиите на отработени газове, способността за стартиране при различни температури, мощността, надеждността на компонентите, взаимодействието със смазочни материали и филтри, както и с горивната система.
Това е важно изследване за групата, която има за цел да анализира дали двигателите, които в момента са на пътя, някога ще бъдат готови да работят с лабораторно отгледано гориво, като не забравя ангажимента си да продава само електрически автомобили до края на десетилетието.
Според представители на Алианса „електронното“ гориво ще се превърне в ключова част от инструментите, които могат да се използват за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите години.
Той ще бъде използван още в близко бъдеще за „захранване“ на съществуващи бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.
Компанията не навлиза в подробности какви типове двигатели тества, но може да се предположи, че те включват бензиновия Fire на FCA и бензиновия PureTech на PSA, както и няколко дизелови агрегата.
Ако двигателите преминат тестовете, те могат да бъдат официално одобрени за бъдещо използване на гориво, удължавайки живота на автомобилите, които в момента са на пътя. Това ще бъдат, според компанията, приблизително 28 милиона автомобила от групата.
„Ние удвояваме усилията за борба с глобалното затопляне, като тестваме въглеродно неутрални горива като допълнително решение към нашия холистичен подход към декарбонизацията.
Нашата стратегия за електрификация напредва стабилно и динамично. В същото време ние също трябва да намерим интелигентни алтернативи за управление на емисиите на CO2 за съществуващите 1.3 милиарда дизелови коли “, каза председателят на Stellantis Карлос Таварес.