„Пежо“ и „Ситроен“ тихомълком върнаха дизеловите модификации в някои от моделите си
Френските автомобилни производители Peugeot и Citroen бяха принудени да върнат дизеловите версии на своите компактни ванове Rifter и Berlingo в гамата поради рязък спад в търсенето на електрифицирани версии.
Първоначално тези модели от новото си поколение, които дебютираха преди две години, се предлагаха само с електрически силови трактове с мощност от 136 к.с. и батерия с капацитет 50 kWh. През 2022-2023 г. обаче
продажбите са паднали с 30-40% поради високите цени и слабо търсене на електрическите версии.
За да привлекат купувачи, Peugeot и Citroen спешно пуснаха в производство дизеловите модификации Rifter и Berlingo с добре познатия 1.5-литров турбодизел в два варианта на мощност - 100 и 136 к.с. Базовите версии са оборудвани с ръчна скоростна кутия, а в топ версиите се предлага осемстепенна автоматична трансмисия.
Основно предимство на дизеловите модели е и много по-ниска цена от тази на електрически автомобил.
Във Франция Peugeot Rifter с дизел със 100 конски сили струва 26 830 евро, което е с 10 000 евро по-евтино от базовата електрическа версия e-Rifter.
Подобно е положението и в Германия - дизеловият Citroen Berlingo ще струва 26 090 евро, докато за e-Berlingo трябва да платите 36 940 евро. Най-бюджетният автомобил с 1.2-литров бензинов турбо двигател (110 к.с.) се предлага за 24 890 евро. Връщането на дизеловите версии в гамата стана тихо, без рекламна кампания.