„Теленор“ обясни защо вдига цените на плановете
Индексацията ще се отрази във фактурата на настоящите клиенти след 5 февруари
„Като отговорна компания, която иска да отговори на повишеното потребление в настоящата пандемична ситуация, „Теленор България“ предприема всички необходими действия, които ще позволят непрекъснатост на услугите и постоянна свързаност на гражданите с необходимото качество“.
Това казват от компанията в становище, изпратено до медиите, по отношение на обявеното на 21 декември решение за индексация на цените на месечните абонаменти.
„Взехме това нелеко бизнес решение поради
значителното нарастване на оперативните разходи, предизвикано от покачването на цените на електроенергия, горива, различни продукти и услуги на пазара,
както и на вносните компоненти, които се влагат при изграждане и модернизиране на мрежата“, посочват още от „Теленор“.
От компанията подчертават, че в интерес на потребителите са взели решението да отложат прилагането на инфлационния индекс за 2020 г. и да го приложат през февруари, заедно с този за 2021 г., като по този начин считат, че индексацията е максимално щадяща за клиентите.
Индексацията ще се отрази във фактурата на настоящите клиенти след 5 февруари 2022 г., напомнят от „Теленор“.
Във връзка със становището на министъра на икономиката Корнелия Нинова и публикуваното съобщение на страницата на Комисия за защита на потребителите (КЗП) по-рано днес, от „Теленор“ посочват, че са запознати с тях.
„Доколкото на този етап не сме получили заповед, издадена от КЗП за забрана на нелоялна търговска практика, свързана с планираната от нас индексация, планираме да изчакаме получаването ѝ, съответно да се запознаем със съдържанието ѝ, след което ще оповестим последващите си стъпки“, обясняват от компанията.
Ето какво още обясняват в становището си „Теленор“:
Очакваме индексацията да е около 5%, формирана по следния начин:
- За 2021 г. индексацията се извършва, като се прилага средногодишният индекс на потребителските цени (ИПЦ), публикуван от Национален статистически институт (НСИ) за 2020 г., който е в размер на 1,7%.
- В началото на следващата календарна година "Теленор България" ще индексира месечните абонаменти с ИПЦ за 2021 г., чийто прогнозен размер към момента е около 3,3%. Веднага след като НСИ публикува размера на средния годишен индекс на потребителските цени (СГП) за 2021 г., което публикуване се очаква в средата на януари 2022 г., "Теленор България" ще информира потребителите си за точния му размер.
За 50% от клиентската ни база тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС.
Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите индивидуални договори, които предвиждат, че "Теленор България" има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно, с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени, за предходната година, като информира потребителя в първата месечна фактура след индексирането.
До този момент "Теленор България" не се е възползвала от правото да индексира цените, но нарастването на оперативните ни разходи в пъти, което отчитаме от старта на пандемията и особено през последните няколко месеца, наложи взимането на това нелеко решение.
Уверяваме Ви, че решението за индексация бе взето след задълбочени анализи и внимателно проучване на практиките на пазара на телекомуникационни услуги в Европа, където индексация на цените на мобилните услуги е обичайна практика. В допълнение, видно от потребителската кошница, изследвана от НСИ при определяне средногодишния индекс на потребителските цени, единствено цената на електронните съобщителни услуги през последните 18 месеца е продължавала да пада.
Важно е също да отбележим, че в тежката ситуация на пандемия "Теленор България"
запази броя на служителите си, продължи да разчита на всички свои местните доставчици и подизпълнители, без да намаляваме обема на поръчките си за стоки и услуги към тях.
В резултат на това, като голям работодател и корпоративен данъкоплатец, "Теленор България" продължава да дава своя принос за развитие на българската икономика.
Бихме искали да Ви информираме, че гореизложеното и допълнителни детайли са посочени и в отговора ни към омбудсмана на България, който беше изпратен днес.