„Тесла“ намалява с 9% цените на моделите си за Китай
Американската автомобилна компани „Тесла“ (Tesla) намали базовите цени на своите модели „Модел 3“ (Model 3) и „Модел Уай“ (Model Y) с цели 9 процента за китайския пазар.
„Тесла“ смъква цените си, противно на тенденцията за поскъпване в целия бранш, на фона на признаци за по-слабо търсене на най-големия автомобилен пазар в света, този в Китай, съобщи Ройтерс.
По-евтините модели на американския производител, обявени днес на официалната му китайска страница идват, след като през миналия месец американския производител започна да предлага и застрахователни стимули за клиентите си.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на „Тесла“ Илон Мъск каза, че „своеобразна рецесия“ в Китай и Европа е повлияла на търсенето на нейните електромобили.
Междувременно данни показаха, че китайските продажбите на дребно са нараснали с 2,5 процента през септември, оставайки под прогнозирания ръст от 3,3 процента, както и под августовското увеличение на показателя с 5,4 процента. Анализатори алармират за нарастващо пренасищане на складовите наличности
в Китай, където продажбите на автомобили се забавиха през септември, а продажбите на електромобили се повишиха с най-бавния си темп от пет месеца.
Американската компания и някои нейни китайски конкуренти повишиха цените за моделите си на няколко пъти от миналата година досега, тъй като разходите им за суровини нараснаха. "Тесла" също така редовно коригира цените на автомобилите си в Китай, включително и ги намалява, като отразява държавното субсидиране за автомобилите си.
От „Тесла“ са съобщили пред Ройтерс, че коригират цените си в съответствие с разходите. Използването на капацитета на гигазавода ѝ край Шанхай се е подобрило, докато веригите за доставки остават стабилни въпреки икономическото въздействие от строгите китайски пандемични ограничения. Това води до по-ниски разходи за „Тесла“, посочват от компанията.
Началната цена за седана „Модел 3“ бе намалена до 265 900 юана (36 727 щ. долара) спрямо досегашната цена от 279 900 юана. Тези, които искат
да закупят спортния „Модел Уай“ трябва да заплатят 288 900 юана, или с 28 000 юана по-малко в сравнение с предишната цена.
Компанията на Мъск модернизира шанхайската си фабрика по-рано през годината, което разшири седмичния производствен капацитет на съоръжението до около 22 000 автомобила спрямо около 17 000 през юни.
„Тесла“ достави 83 135 произведени в Китай електромобила през септември, което е 8-процентово увеличение спрямо август, с което постави рекорд за производството на фабриката си в Шанхай.
Анализаторите на „Чайна Мърчантс Банк Интернешънъл“ (China Merchants Bank International - CMBI) обаче предупредиха, че идната 2023 година ще донесе повече конкуренция в сектора на електромобилите. Те очакват ръста на продажбите на електрически и хибридни автомобили на комбинирана база да намалее под 50%.