„Тесла“ сваля цените за Европа и САЩ с до 20%
Мярката е част от новата по-агресивна кампания за отстъпки, за да се засили търсенето
Американският производител на електромобили „Тесла“ (Tesla) намалява цените на новите коли в Европа и САЩ с около 20 на сто, за да засили търсенето им, предаде Ройтерс.
Това е част от новата по-агресивна кампания за отстъпки, след като компанията не постигна заложените цели за доставките през 2022 г.
Стъпката, която доведе до спад на акциите на „Тесла“ с 3,8 на сто на борсата във Франкфурт, идва, след като Илон Мъск предупреди, че евентуалната рецесия и високите лихвени проценти
принуждават компанията да намали цените, за да поддържа нивата на продажбите, но за сметка на печалбите.
Понижените цени бележат обрат в стратегията на компанията през 2021 г. и 2022 г., когато поръчките на нови автомобили превишаваха доставките. Миналата година Мъск призна, че цените са станали „смущаващо високи“ и влияят негативно на търсенето.
В САЩ намалението на цените на „Модел 3“ (Model 3) и на спортния „Модел Уай“ (Model Y) варира между 6 и 20 на сто, по оценки на Ройтерс. Спадът се отчита преди федералния данъчен кредит за електромобили в размер на 7500 долара, който влезе в сила от началото на януари.
„Тесла“ намалява цените и на луксозния кросоувър „Модел Екс“ (Model X), както и на седана "Модел Ес" (Model S).
Намалението на най-продаваните „Модел 3“ и на „Модел Уай“ в Германия варира между 1 и 17 на сто в зависимост от конфигурацията на автомобила. В подобни граници падат цените и в Австрия, Швейцария и Франция.
Миналата седмица „Тесла“ обяви намаление на цените на колите си в Китай с 6-13,5 на сто, което доведе до протести пред дилърските центрове от страна на собствениците на такива автомобили, които поискаха компенсация.
През 2021 г. „Тесла“ е реализира 75 на сто от продажбите си в Китай и САЩ. Доставките за Европа обаче тепърва ще растат с увеличаването на производството от гигазавода на компанията край Берлин.