Бойко Борисов откри нов участък от магистрала "Хемус"
Пътят между Ябланица и Боаза е готов 6 месеца предсрочно
"Тук, като дойдох за първи път, имаше една планина. 6 месеца предсрочно я пускат", каза премиерът Бойко Борисов по повод официалното откриване на новия 9,3 км участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза.
"Водата оттук се събира и се пречиства. Сега изглежда лесно", добави той.
"Само в България, това ми е най-големият грях, научих да се кара без пари", коментира Борисов. "Като дойдох за първи път тук, беше ливада и планина. После - изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват", добави той. И похвали системата за пречистване на води от новия участък на аутобана. "А беше кал, чакъл и насипи. Сега е красиво, лесно, със зони за отдих", каза още премиерът.
"Виждате какви двойни мантинели, какви огради за сигурност. Това е едно изключително съоръжение. И продължаваме с нова сила. За мое най-голямо съжаление въобще нямаше проект за "Хемус". Никой никога не е мислил да я прави. Така че сега продължаваме да проектираме. Никога не е мислено да се развива инфраструктура в България", каза още той.
"Старите пътища комунистите са ги правили почти без наклон. И "Тракия" правихме на части", каза още Борисов.
„Ние не купуваме само Ф-16 и не вдигаме само заплатите на отбраната, а едновременно строим и проектираме, благодарение на правителството и на коалиционните партньори. Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, изтъкна министър-председателят Бойко Борисов.
Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип, информира премиера Борисов министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.
На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.