Борис Бонев и Георги Георгиев пред бой в ефир

Виктор Николаев се видя в чудо, опитвайки се да ги накара да замълчат

Политика
10:26 - 18 Октомври 2023
7460
Борис Бонев и Георги Георгиев пред бой в ефир

В телевизионен диспут в ефира Нова ТВ един срещу друг застанаха Георги Георгиев - кандидат за общински съветник от ГЕРБ-СДС и Борис Бонев - водач на листата за общински съветници на ПП-ДБ и „Спаси София”, които за малко да се избият.

В студиото бяха още Деян Николов - кандидат за кмет и водач на листата за общински съветници на „Възраждане”, Иван Таков - кандидат за общински съветник на Местна коалиция „БСП за България” и Пламен Данаилов - водач на листата за общински съветници на „Има такъв народ”. 

Първоначално дискусията започна нормално, но в последствие между Георги Георгиев и Борис Бонев възникна чутовен словесен скандал. Останалите участници в дискусията поискаха дори микрофоните им да бъде изключени, а водещият Виктор Николаев се видя в чудо, опитвайки се да ги накара да замълчат, за да дадат право на гласи на останалите кандидати за общински съветници.

„Само един по един, моля - ще изключваме микрофони“, няколко пъти се закани водещият.

„Това прилича на уличен бой. Г-н Николаев помогнете малко“ – в един момент заяви Георгиев.

„Ще ме оставите ли да говоря“- ожали се Бонев. „Вие сте фейсбук политик. Толкова ви е зле положението с аргументите. С обши приказки, колажи във фейсбук и възмущения град не се управлява“, отвърна му Георгиев.

„Ние гарантираме развитието на стратегическите обекти на София, инфраструктурата като метрото”, заяви Георги Георгиев.

„Когато от ГЕРБ не могат да кажат какво ще направят, знаят само да атакуват. Ние гарантираме мащабни инвестиции в кварталите. Няма да се налага ремонт на ремонта”, обясни Борис Бонев.

„Трябва да започнем да планираме как да се разрасне София.  Това означава актуализация на общия устройствен план, както и актуализация на плановете за районите и кварталите. Трябва да решим проблема с корупцията”, смята Деян Николов.

„За никой не е тайна провалът на Столичната община относно ремонтите. Проблемът не е в липсата на средства. Проблемът е в липсата на контрол. Това е нещо, което ще променим”, категоричен е Иван Таков.

„Предлагаме ясно да се спазват законовите и подзаконовите нормативни актове – качествено възлагане на поръчките и качествено проектиране”, твърди Пламен Данаилов.  

„Ако се разходите по ул. „Иван Шишман”, ще видите едни 20-30 сантиметрови железа които стърчат отвсякъде. Знаете за кой път се прави ремонт там? За миналата година 60 милиона не са разходвани за ремонт на улиците”, коментира Таков.

 „Тази година са направени 3 пъти повече тротоари и в София. За да няма ремонт на ремонта, приехме стандарти”, поясни Георгиев.

„Много е важно да спазваме закона и строителният надзор да си е на мястото. Той може да спре строежа, ако не е качествен. Инфраструктурата на София изостава с поне 15 години. В столицата има квартали без улици и канализация”, каза Данаилов.

„Правомощията на районните кметове са ограничени. Те не разполагат с финансов ресурс. Трябва да децентрализираме бюджета, което ще помогне за инфраструктурата в крайните квартали. В момента тя разчита на милостта на Столичния общински съвет”, обясни Николов.

„Като председател на общинския съвет, г-н Георгиев вие сте вторият най-важен човек в тази община. За грешките при ремонта на ул. „Граф. Игнатиев” при максимална глоба от 5 милиона лева, те наложиха 400 хиляди. Ето как се пазят фирмите от глоби. Това е символът на нашето управление – некачествени ремонти от 18 години”, смята Бонев.

„Колите са най-големият замърсител в София. Трябва да направим интегрирана система, която да управлява трафика на столицата. Трябва да има паркинги, които да са извън центъра, за да може да се ползва градския транспорт”, смята Данаилов.

„Като нямаш детска градина, училище наблизо, където да запишеш детето си, тогава пътуваш и то най-често с автомобил, защото нямаш удобен транспорт”, поясни Таков.

„Против сме забраната за шофиране на стари коли в центъра на София. Това не е по тяхно желание и не може да ги наказваме. Трябва да се изградят кръстовища на 2 нива”, твърди Николов.

Според Борис Бонев приходите от зелена и синя зона трябва да се вложат в изграждането на паркинги.

Георги Георгиев пък припомни, че са изградили първия 4-етажен паркинг, който се намира в кв. „Надежда”.