БРАВО, ДАНЧЕ! "Подуяне" се разпадна месец след откриването (СНИМКИ)

Според НКЖИ се копае по нов проект, а няма "ремонт на ремонта"

Общество
14:41 - 03 Февруари 2021 (обновена)
8800
БРАВО, ДАНЧЕ! "Подуяне" се разпадна месец след откриването (СНИМКИ)

Месец и половина след тържественото откриване пред десетки камери и журналисти на ремонтираната за 3 милиона лева гара Подуяне, тя отново е разкопана, алармираха граждани в социалните мрежи.

Рязането на лентичката бе на 22 декември 2020 г. от транспортния министър Росен Желязков, а столичният кмет Фандъкова тогава се възрадва на важното събитие във фейсбук: "С изцяло реновираната гара „Подуяне“ отбелязваме 90 години от изграждането й. Това е първият цялостен ремонт на гарата, построена през 1930 г. по проект на арх. Панайот Калчев."

Сградата вътре наистина е реновирана, но не така стоят нещата с плочките пред нея. Сега багер е насъбрал настилката, точно пред изхода за пероните, а пътниците се чудят как да прескачат и откъде да минат, за да хванат влака. Вече ремонтираните колони пред сградата са увити във фибран, се вижда от снимки, публикувани в социалните мрежи.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" излезе днес с интересно обяснение за феномена, като остро разкритикува "неверните внушения, че се извършва ремонт на ремонта":

В момента не се извършва ремонт на реконструираната жп гара Подуяне. Към днешна дата компанията изпълнява проект „Модернизация на железопътен участък София-Елин Пелин“, в чийто обхват попадат строителните дейности по първи гаров перон в жп гара Подуяне.

Проектът включва още модернизация на коловозното развитие с прилежащи гарови перони и други елементи от гаровата инфраструктура (подлези, пешеходни пасарелки, перонни покрития и т.н.). В момента се извършват строителните работи по първи перон на коловозното развитие, свързани с полагането на тръбоканална мрежа за изграждане на системите за сигнализация и телекомуникация.

Работните програми по двата проекта – проект „Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене“ и „Модернизация на железопътен участък София-Елин Пелин“ бяха изцяло синхронизирани, за да се спазят изискванията на Техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), относно височината на пероните.

Това налага извършването на посочените дейности да се изпълняват след ремонта на приемното здание. По този начин ще се осигури и гарантира цялостното съответствие на гаровия комплекс с посочените изисквания и тези за достъпна среда.

Снимки: Агнес Методиева, Lupa.bg