Ценови шок! И калните бани поскъпнаха драстично

Входът в Бургас вече е 5 лв., като за последните две години беше 2

Новини
17:53 - 04 Юни 2022
5485
Ценови шок! И калните бани поскъпнаха драстично

Входът за калните бани и лугата на Бургас вече е 5 лв. Действително има драстично завишена цена на билетчето. През последните две години таксата бе 2 лева.

Преди 2019 г. се влизаше без пари. Тогава главният технолог на Черноморски Солници-Бургас Деян Томов каза, че въвеждат „символична такса”, защото до онзи момент са ремонтирали инфраструктурата за тяхна сметка. Тогава действително, собствениците на калните басейни поставиха нови дървени скари и облагородиха района.

Сега не се вижда да е направено нищо ново, а решението за завишената цена е на собственика – бизнесмена Николай Пиронков.

Бургаските солници бяха приватизирани през 1996 година, при кабинета на Жан Виденов. Със съдействието на тогавашното Министерство на промишлеността предприятието се приватизира от Манол Велев за смешната сума от 80 млн.лева. (преди демоминацията на лева - б.а.)

При управлението на Иван Костов държавата атакува сделката и Върховният касационен съд (ВКС) я отмени и върна статута на дружеството. През 2000 година Солниците бяха приватизирани за втори път, този път от дружеството „Булсол”, което според публикации в пресата, е свързан с „Мултигруп”.

„Булсол” плати за активите на Солниците над 2 млн. долара, което бе доста сериозна сума за онези времена, но и активите на предприятието си заслужаваха, защото бяха монополисти на пазара. През 2005 година последва нова смяна на собствеността - Николай Пиронков закупи активите на Бургаските солници от „Булсол” и до настоящия момент управлява предприятието. Пиронков е известен пловдивски бизнесмен.

Флагман.бг припомня, че преди 10-ина години Община Бургас имаше амбициозните планове да отвори парк „Езеро” към басейните с кал и луга. Това бе една от концепциите за развитието на тази градска зона, но идеята така и не беше осъществена, първо защото Солниците вдигнаха бариерата и допуснаха гражданите до калта и лугата, а второ – трябваше да се вкара автомобилният трафик в сърцето на парка.