Частни училища за момичета отказват да приемат трансджендъри

25 учебни заведения във Великобритания отхвърлят заявления от ученици, които според закона са мъже

Новини
11:00 - 06 Януари 2022
1867
Частни училища за момичета отказват да приемат трансджендъри

Над две дузини частни училища за момичета в Обединеното кралство заявиха, че няма да „застрашат“ статута си, като приемат транссексуални студенти.

В същото време учителските синдикати в цялата страна призовават правителството да предостави повече яснота по въпросите, свързани с трансджендърите.

The Girls’ Day School Trust (GDST) е обединение от 25 независими училища и две академии в Англия и Уелс, които обучават момичета на възраст от 3 до 18 години. Това е най-голямата група независими училища във Великобритания, в които се обучават 20 хиляди момичета всяка година. GDST актуализира своите насоки за политиката за половата идентичност през декември, преди да ги сподели със своите 25 училища членове.

Документът с насоки за политиката отбелязва, че училищата от обединението работят като еднополови институции в съответствие със Закона за равенството от 2010 г. и че

„политика за прием, основана на полова идентичност, а не на законния пол, както е записано в акта за раждане на ученика“, би „застрашила“ текущия им статут на училища „само за момичета“.

„По тази причина училищата на GDST не приемат заявления от ученици, които според закона са мъже“, се казва в ръководството.

Кандидатурите от студенти, които по закон са жени, но които се идентифицират като транс или небинарни, ще бъдат оценявани за всеки отделен случай. Що се отнася до транс учениците, които вече посещават училищата, те „ще бъдат подкрепени да останат в училище след прехода (от единия пол в другия - б.р.), докато желаят да го направят“.

Въпреки, че GDST взе своето решение (но политиката остава обект на преразглеждане), Асоциацията на училищните и колежанските лидери (ASCL), която представлява директорите, отправи призив към правителството да изясни мерките, които училищата трябва да предприемат на фона на нарастващия брой на трансджендърните разкривания.

„Това е наистина голям проблем и липсата на официални насоки за училищата е нещо, за което сме загрижени“, каза Джули Маккулок от ASCL пред The ​​Telegraph.

Тя добави, че липсата на национални насоки поставя училищата в трудна позиция, като образователните институции се оказват хванати между различни групи по интереси и лоби и трябва да разчитат на противоречиви препоръки.