Четири държави съдят Apple за влошаване работата на смартфоните

Искът е за 180 милиона евро, обвиняват компанията, че умишлено подтиква потребителите да си купуват нови телефони

Техномания
09:59 - 02 Декември 2020
2012
Четири държави съдят Apple за влошаване работата на смартфоните

Европейската организация за защита на потребителите "Euroconsumers" съди "Apple" в четири държави от ЕС, с иск за 180 милиона евро компенсация за умишлено забавяне на смартфоните с крайната цел да подтикне потребителите да купуват нови. Това съобщи "Файненшъл Таймс" с позоваване на "Euroconsumers", представляваща интересите на 1,5 милиона домакинства.
 
Според вестника днес организацията ще заведе дело в съдилищата на Белгия и Испания, а след това в Италия и Португалия. Исковете се отнасят до над 3 милиона модела iPhone 6, iPhone 7 и iPhone SE, продадени в тези страни между 2014 и 2020 г.
 
Тези дела ще последват подобни колективни действия срещу "Apple" в САЩ, след които американската компания се съгласи да плати до 500 милиона долара на собствениците на смартфони, припомня изданието.
 
Според Барт Уолдърс, партньор в компанията "Arcas Law", която представлява интересите на ищците в Белгия, съдебните обжалвания в отделни държави могат да доведат до „ефект на снежна топка“. „Опитът показва, че ако една европейска държава поеме инициативата, други я следват“, обясни адвокатът.
 
През февруари френски надзорен орган глоби "Apple" с 25 милиона евро за подвеждане на потребителите. Италианският антимонополен орган глоби корпорацията по-рано с 10 милиона евро, след като беше разкрито, че актуализацията на софтуера е причинила "сериозен сбой в работата и значително е намалила производителността" на смартфоните.
 
Американската компания отрича подобни обвинения, като нарича такива твърдения "фактически и юридически неверни". В писмо от 6 август на юридическата фирма на "Apple" "Gibson Dunn & Crutcher", адресирано до "Euroconsumers", се казва, че компанията „никога няма да влоши взаимодействието с потребителите, за да стимулира обновяването на клиентите“.
 
Корпорацията заяви в изявление пред "Файненшъл Таймс", че "нейната цел винаги е била да създава продукти, които се харесват на клиентите, и важна част от това е да обезпечи максимално дългия живот на iPhone".