Deutsche Telekom и стана най-скъпата марка в Европа
Германският телеком Deutsche Telekom (стойността на марката се повишава със 17% до 60,7 милиарда евро) изпревари бившия шампион Mercedes-Benz и се превърна в най-скъпата европейска марка, според нов доклад на водещата консултантска компания за оценка на марки, Brand Finance.
Всяка година Brand Finance подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 500 на най-ценните и най-силни европейски марки в света са включени в годишната класация Brand Finance Europe 500 2023.
Последната титла на Deutsche Telekom като най-ценната европейска марка идва в резултат на силния ръст на приходите на европейските пазари и нарастващия брой клиенти. Последното също така значително стимулира растежа на марката в САЩ, където се наблюдават рекорди по отношение на новите клиенти.
Mercedes-Benz (стойността на марката се повишава с 8% до 56,7 милиарда евро) води класацията за луксозни автомобили като втората най-ценна европейска марка. Въпреки падането до второ място тази година, марката продължава да се радва на международен растеж. Този растеж може да се дължи на иновативните разработки на нови продукти, отразяващи прехода в цялата индустрия към електрически превозни средства и изцяло електрическо бъдеще.
Allianz Group (стойността на марката нараства с 20% до 46,6 милиарда евро) е третата най-скъпа европейска марка за тази година. Стойността на марката на Allianz се увеличи поради рекордните резултати в приходите и оперативната печалба през 2022 г., демонстрирайки особено силно представяне в сегментите Property-Casualty, Life/Health и Asset Management. Удовлетворението на клиентите и служителите за марката също достигна рекордно високо ниво, затвърждавайки позицията й на една от най-големите и надеждни финансови институции в света.