До дни отваря най-голямата верига молове в САЩ
През първото тримесечие на 2020 приходите на компанията спаднаха с малко над 20%
Simon Property Group, която е най-големият собственик на молове в САЩ, обяви, че до края на седмицата половината от обектите ѝ ще заработят отново, тъй като все повече щати ще разхлабят мерките срещу коронавируса, предаде CNBC, цитирана от Money.bg.
През първото тримесечие на годината приходите на компанията спаднаха с малко над 20% заради действията на властите.
Нетните приходи на компанията се свиха до 437,6 млн. долара или 1,43 долара за акция спрямо 548,5 млн. долара година по-рано. Приходите от дейности се свиха до 980,6 млн. долара от над 1 млрд. долара година по-рано. Към края на март ликвидните средства на компанията са на стойност почти 9 млрд. долара, от които 4,1 млрд. долара са пари в брой, а още 4,6 млрд. долара са достъпни от револвиращи кредити.
Компанията притежава над 200 мола и търговски центъра в САЩ, а след оповестяване на новината, че те отново ще заработят скоро, акциите ѝ се повишиха с почти 3%.
Първите обекти на Simon Property Group в Южна Каролина и Джорджия отвориха врати още на 1 май, а до днес компанията е отворила общо над 70 такива, след като те останаха затворени в продължение на почти месец и половина.
Все пак те са с намалено работно време, мярка, която ще бъде предприета и в моловете, които ще отворят врати тепърва. Освен това броят на посетителите е ограничен, а някои от стоящите места са отстранени.
Оптимизмът на инвеститорите покрай новината все още не е гаранция, че самите магазини в моловете на компанията ще заработят от следващата седмица. Брандове като веригата за конфекция Gap посочиха, че това ще се случи поетапно, като тяхната цел е всички нейни 800 магазина да са отворили до края на месеца. Macy"s също няма да бърза с отваряне навсякъде.
Това решение не е учудващо. Както навсякъде, където икономиките бяха затворени, физически обекти натрупаха непродадени инвентории, освободиха служители, които сега ще трябва да си върнат, и тепърва ще трябва да осъвременят предлаганите артикули. Освен това много брандове затвориха за постоянно някои свои обекти, пише Money.bg.