ДОКАЗАНО: Ремонтът на електромобили е с 20% по-скъп от този на традиционните
Въпреки забавянето на ръста на продажбите, броят на исковете за обезщетение при сблъсък с електрически превозни средства в Северна Америка се увеличава. Въпреки че електрическите превозни средства могат да имат предимства по отношение на структурната цялост, ремонтът им често е свързан с по-висока цена в сравнение с традиционните превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ).
Според неотдавнашно проучване на Mitchell исковете за поправяне на увредени от сблъсък електромобили се увеличават с 2,5% в САЩ и с 3,95% в Канада през второто тримесечие на 2024 г. Това увеличение е настъпило въпреки намаляването на пазарния дял на BEV автомобилите.
Средната тежест на претенциите за поправими електромобили през второто тримесечие на 2024 г. е значително по-висока от тази за автомобили с ДВГ както в САЩ, така и в Канада. Това предполага, че ремонтът на повредени при сблъсък електрически автомобили е по-скъп поради фактори като сложна технология и специализирани техники за ремонт.
Tesla Model 3 и Model Y продължават да доминират в списъка на най-честите претенции за сблъсък сред електрически автомобилите. Това вероятно се дължи на голямото им навлизане на пазара и по-голямата им видимост по пътищата.
При хибридните автомобили също се наблюдава увеличение на честотата на претенциите, като при плъг-ин хибридите разходите за ремонт са значително по-високи от тези при автомобилите с ДВГ. При меките хибриди обаче разходите за ремонт са сравними с тези на автомобилите с ДВГ.