ДВГ двигателите умират, кога спират продажбите?

Актуални новини
18:23 - 19 Септември 2021
4668
ДВГ двигателите умират, кога спират продажбите?

Предложението на Европейската комисия от 2035 година да спре продажбата на дизелови и бензинови автомобилни  ще срещне отпор в Европейския парламент, заяви евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаване по България он ер. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея. Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", уточни той. По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", каза Новаков.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025, други - от 2040 - 2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на ел. батерии ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас.

Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова вановете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г," смята Петър Витанов.