Ех, Гвоздейков… 3 часа и половина до Бургас ли? Толкова не стигат на трена до Перник
Или как железницата се подигра на прясноназначения борд на „Холдинг БДЖ“ още на втория му работен ден

През уикенда транспортният министър Георги Гвоздейков уволни борда на директорите на „Холдинг БДЖ“ заради крайно незадоволителни резултати на държавното дружество, а конкретният повод — некадърен диспечер, който пусна влак от Стара Загора 3 минути преди да дойде връзката от Русе. Резултатът — 16 човека спаха на гарата в града под липите.
В понеделник министър Гвоздейков публично в тв ефир се размечта за влакове, които след 3 години ще изминават 400-те километра от София до Бургас за 3 часа и половина.
Ех, Гвоздейков…
Толкова не стигат на родния трен от столицата до Перник, а разстоянието е едва 30 километра — 13 пъти по-малко.
Във вторник вечер точно толкова време беше нужно на влака от София да се дотътри до Перник, а причината е обичайната в последните десетилетия — счупен влак, който блокира трасето.
Два часа (!) бяха нужни на кухите кратуни, управляващи железницата, да изпратят локомотив, който да издърпа закъсалия трен и да освободи трасето, което иначе от поне две десетилетия се планира да се удвои, че дори и утрои…
Да е инцидентен случай — да си затвори човек очите. Ама то се случва през месец-два.
И никога реакцията на чиновниците в БДЖ не е адекватна.
Изглежда е някакво екстремно изпитание да се изпрати локомотив на 15 (!) километра от столицата, който да изтегли закъсалата композиция и да отпуши линията.
Сега същият Гвоздейков вероятно ще назначи комисия, която да разследва случая. Недейте, причините са ясни: няма локомотиви, не достига подвижен състав, за пари да не отваряме дума въобще, влакове се палят, релсите са криви, жегите ви пречат…
Затова, г-н министър, не уволнявайте бордовете. Те не са виновни, озовали са се по случайност в най-голямата държавна фирма с надеждата да изкарат там до пенсия. Поне тях не лишавайте от тая малка радост. И през седмица да се сменят началниците — все тая.
А пътниците кучета ги яли.
Същите пътници ще са благодарни, ако поне им спестите арогантното съобщение “Благодарим ви, че избрахте БДЖ”. Натякването, че сам си се наврял, а и си си платил за подобна гавра, е най-травмиращо от всичко.